Aktualności
16.05.2015

Porsche 911 GT3 R Lżejsze i szybsze

Stajnia wyścigowych modeli Porsche powiększa się o kolejnego rumaka. Mowa o modelu 911 GT3 R, który wywodzi się z drogowego 911 GT3 RS serii 991 i adresowany jest do prywatnych zespołów, startujących w pucharach dopuszczających pojazdy zbudowane w specyfikacji GT3. Coupe zastępuje model o tej samej nazwie generacji 997, którego ostatnia ewolucja wyszła w 2013 roku.

Nowe 911 GT3 R ma być lżejsze, mocniejsze, bardziej aerodynamiczne i szybsze od swojego poprzednika. Auto z charakterystycznymi przetłoczeniami na dachu z powiększoną klapą wyjścia awaryjnego, poszerzonymi nadkolami, wentylowaną maską z przodu i nadkolami, potężnym ospoilerowaniem - tylne skrzydło na dwa metry szerokości - i wszystkimi szybami wykonanymi po raz pierwszy z poliwęglanu waży około 1220 kilogramów. Coupe mierzy 4,6 metra długości, a jego rozstaw kół w porównaniu do poprzedniego 911 GT3 R został powiększony o 8,3 centymetrów. Pokładowa elektronika obejmuje wyścigowy układ ABS oraz kontrolę trakcji.

Porsche 911 GT3 R

Samochód napędza zamontowany z tyłu, sześciocylindrowy bokser o pojemności dokładnie czterech litrów z czterema zaworami, bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu i suchą miską olejową. Motor dostarcza co najmniej 500 koni mechanicznych, które podlegają ograniczeniu przez obowiązkową zwężkę w układzie dolotowym. Moc na tylną oś przenosi sekwencyjna, sześciostopniowa, sterowana pneumatycznie łopatkami przy kierownicy skrzynia biegów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu.

Porsche 911 GT3 R

Standardowe wyposażenie auta obejmuje między innymi dużą, centralną chłodnicę zamiast stosowanych wcześniej dwóch bocznych, powiększony do 120 litrów zbiornik paliwa z awaryjnym odcięciem, pneumatyczny system podnoszenia oraz hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami i 380-milimetrowymi, stalowymi tarczami z przodu oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i 372-milimetrowymi tarczami z tyłu. Jednoczęściowe obręcze o średnicy 18 cali ze stopów lekkich według specyfikacji Porsche dostarcza firma BBS. Zawieszenie jest oczywiście regulowane (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy).

Skomentuj na forumUdostępnij