Aktualności
16.04.2015

Toroidion 1MW Postawiona teza

Kilkanaście miesięcy temu Koenigsegg jako pierwszy producent na świecie zaoferował swoim klientom drogowy model o mocy jednego megawata. Dzisiaj w jego ślady idzie kolejna firma, która całkiem przypadkowo pochodzi z tej samej, zimnej części świata. Oto super coupe Toroidion 1MW prosto z Finlandii, premiera tegorocznej wystawy Top Marques Monaco.

Samochód został opracowany w całości na północy Europy, a jego twórcy przygotowują się do intensywnych testów, które pozwolą na wprowadzenie auta do sprzedaży. Model pozostaje na chwilę obecną zbudowanym w całości ręcznie konceptem z karoserią w stylu retro. Maszyna podchodzi do mocy jednego megawata zupełnie inaczej, niż Koenigsegg One:1, w którym pracuje podwójnie doładowana, widlasta ósemka o pojemności ponad pięciu litrów. Toroidion brzydzi się łatwopalnymi płynami i jest pojazdem elektrycznym.

Toroidion 1MW

Firma, która powstała w 2011 roku z myślą o przygotowaniu elektrycznego samochodu na 24-godzinny wyścig Le Mans utrzymuje specyfikację swojego pierwszego dzieła w tajemnicy. Na razie wiadomo, że fiński zespół jest na drodze ku bliżej nieokreślonej liczbie patentów i ma na celowniku co najmniej 1360 koni mechanicznych, które najprawdopodobniej będą związane z czterema silnikami elektrycznymi przy każdym z kół i innymi wynalazkami, pozwalającymi na zachowanie energii elektrycznej w bateriach na dłuższe odcinki drogi.

Toroidion 1MW

Wśród swoich pomysłów firma wymienia między innymi skalowalną platformę, baterie pozwalające na szybką wymianę w garażu oraz szerokie zastosowanie lekkich komponentów. Za marką Toroidion stoi Pasi Pennanen, który wszelkiego typu konceptami i prototypami samochodów zajmuje się od dwóch dekad. Na liście dokonań Fina znajdziemy m.in. karierę w studiu Zagato oraz prace przy takich projektach, jak Honda CR-Z, Jaguar XK180, Jaguar F-Type, Acura Advanced Sedan, Lancia Fulvia, a także innych środach transportu i przedmiotach codziennego użytku.

Skomentuj na forumUdostępnij