Aktualności
01.04.2015

Cadillac CT6 Summa summarum

W końcówce tej dekady Cadillac zainwestuje w ekspansję i zupełnie nowe modele dwanaście miliardów dolarów. W tej sumie zmieści się aż osiem luksusowych pojazdów, którym przewodzić będzie debiutujący w tym tygodniu krążownik CT6. Oznacza to, że podobnej wielkości limuzyna XTS straci swój dotychczasowy status i w katalogu koncernu spadnie o szczebel.

Czterodrzwiowy CT6 to pojazd, który rozmiarami zewnętrznymi, wewnętrznymi, poziomem wyposażenia i dynamiką ma konkurować z modelami pokroju BMW serii 5, czterodrzwiowej serii 6, serii 7 na krótkim rozstawie osi oraz z podobnego formatu produktami Audi i Mercedes-Benza. Amerykański wóz mierzy 5,18 metrów długości przy rozstawie osi 3,11 metrów i dzięki szerokiemu zastosowaniu elementów z aluminium, przede wszystkim w obrębie gołego podwozia i nadwozia, tak zwanego body-in-white, ma ważyć niecałe 1700 kilogramów.

Cadillac CT6

Na wyposażeniu CT6 znajdziemy między innymi adaptacyjne zawieszenie Magnetic Ride Control, system skrętnych kół na tylnej osi, załączany napęd na wszystkie cztery koła dla silników sześciocylindrowych, asystentów parkowania, jazdy w nocy i wykrywania pieszych, ekrany dotykowe, nagłośnienie marki Bose, obejmujące aż 34, rozmieszczone strategicznie głośniki oraz kamerę z tyłu samochodu mogącą zastąpić środkowe lusterko i zwiększającą pole widzenia za pojazdem nawet trzykrotnie.

Cadillac CT6

Ofertę silnikową otwierać będzie rzędowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności dwóch litrów. Motor ma dostarczać około 269 koni mechanicznych, które będą przenoszone tylko na tylną oś. Opcja numer dwa to wolnossące V6 o pojemności 3,6 litrów i mocy szacowanej na chwilę obecną na 340 koni mechanicznych. W obu przypadkach za przenoszenie napędu będzie odpowiadać zupełnie nowa, automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 8L45 o ośmiu przełożeniach, wywodząca się z Corvette Stingray.

Cadillac CT6

Największą nowością pod maską CT6 będzie trzylitrowa, widlasta szóstka z dwiema turbosprężarkami i systemem odłączania cylindrów. Silnik ma produkować co najmniej 405 koni mechanicznych i 542 niutonometry. Motor V6 zostanie połączony ze starszym, 8-stopniowym automatem Hydra-Matic 8L90, który może przenosić znacznie większy moment obrotowy. Na ujawnienie wszystkich parametrów auta Cadillac jeszcze nie jest gotowy. Maszynę na żywo można będzie oglądać na salonie samochodowym w Nowym Jorku, który dla zwiedzających będzie otwarty w dniach 3-12 kwietnia.

Skomentuj na forumUdostępnij