Aktualności
24.03.2015

Lotus Exige S Club Racer

Lotus, któremu od prawie roku przewodzi Jean-Marc Gales, kontynuuje politykę rozszerzania i odświeżania aktualnej oferty o nowe warianty dobrze znanych aut. Po urodzinowej edycji Elise, która została ujawniona kilka dni temu z okazji 20-lecia modelu, przyszła pora na Exige S. Lekkiemu coupe brakowało do tej pory ewolucji Club Racer.

Lotus pozycjonuje nowego Exige S Club Racer w okolicach wyczynowego Elise 220 Cup oraz nowej Evory 400, którą pokazano na początku tego miesiąca na salonie samochodowym w Genewie. Auto oparte na aluminiowym podwoziu i przykryte karoserią z tworzyw sztucznych schudło w porównaniu do zwykłego Exige S o 15 kilogramów do kilogramów 1161. Ubytek masy wiąże się m.in. z nowym akumulatorem, odchudzoną konsolą środkową, drzwiami oraz nowymi fotelami, które mogą być obszyte skórą lub Alcantarą.

Lotus Exige S

Do napędzania samochodu wykorzystywana jest widlasta szóstka o pojemności 3,5 litrów ze sprężarką. Na tylnej osi poprzez ręczną skrzynię o sześciu biegach ląduje do 350 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Coupe rozpędza się do 100 km/h w czasie czterech sekund, rozwija maksymalnie 274 km/h, a przy prędkości 161 km/h dzięki ospoilerowaniu i płaskiemu podwoziu generuje 42 kilogramy docisku aerodynamicznego. Maszyna może pracować w jednym z trzech trybów jazdy: Drive, Sport lub Race.

Lotus Exige S Club Racer

Exige S Club Racer dostępny będzie w czterech kolorach (biały, pomarańczowy, żółty lub czarny) z czarnym dachem, skrzydłem, lusterkami bocznymi, obudowami bocznych wlotów powietrza, przednim splitterem i maską. Za dopłatą dostępna będzie m.in. klimatyzacja i lżejszy układ hamulcowy. Model można już zamawiać, a na terenie Wielkiej Brytanii jego cenę ustalono na 56,9 tysięcy funtów. Obecnie to prawie 305 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje