Aktualności
26.01.2015

Lotus Evora GT300 Trudne sprawy

Rośnie liczba marek uczestniczących w japońskiej serii wyścigowej Super GT. Klasa GT500 pozostaje zarezerwowana dla miejscowych marek, Lexusa, Hondy czy Nissana, ale w GT300 mamy również Toyotę, Subaru, McLarena, BMW, Mercedes-Benza, Porsche, Audi, Aston Martina i Lamborghini. W tym roku do tej drugiej grupy dołączy maszyna ze znaczkiem Lotusa.

Mowa o torowym coupe Evora GT300, które pojawiło się na stoisku Lotusa podczas tegorocznej wystawy Tokyo Auto Salon. Przygotowaniem samochodu zajęło się japońskie Mooncraft, dla którego punktem wyjścia był karbonowy kadłub ze stalową klatką bezpieczeństwa, przygotowany według specyfikacji wysmażonej ostatnio przez GT-Association, organizatorów serii Super GT. Z identycznego, tak zwanego podwozia-matki (MC, mother chassis) już w ubiegłym roku korzystała nowa Toyota GT 86 GT300, którą zbudowało Dome.

Lotus Evora GT300

Samochód mierzy niecałe 4,64 metra długości, waży co najmniej 1050 kilogramów, a jego prześwit sięga tylko 50 milimetrów. Evora, w odróżnieniu od GT 86 z silnikiem między przednimi kołami, ma jednostkę napędową, zgodną z najnowszymi wytycznymi GT-A umieszczoną centralnie i stanowiącą część struktury nośnej. Wybór silnika pozostaje na razie kwestią otwartą. W przypadku GT 86 wykorzystano 4,5-litrowe V8. Silnik mogący przekraczać 450 koni mechanicznych jest również pierwszym z możliwych wyborów przy Evorze, w której będzie współpracował z 6-stopniową przekładnią produkcji Hewland i przenosił napęd na tylną oś z felgami japońskiego Rays i ogumieniem Yokohama.

Lotus Evora GT300

Takuya Yura, szef Mooncraft: "Po raz pierwszy od dłuższego czasu budowa samochodu przyniosła mi prawdziwą przyjemność. Chcę przeprowadzić próby przed pierwszymi, oficjalnymi testami. Póki nie jeździ, samochód wyścigowy jest bezużyteczny. Wielu potencjalnych klientów podziela mój entuzjazm, więc jestem bardzo zadowolony. I rozumiem teraz wielkie trudności, o których mówili ludzie Hondy przy okazji prac nad NSX." Tegoroczny sezon Super GT rozpoczyna się z początkiem kwietnia eliminacją na pętli Okayama International Circuit i obejmuje osiem rund z finałem w listopadzie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje