Aktualności
14.01.2015

Acura NSX New Sports eXperience

Odliczanie do premiery zupełnie nowej NSX można uznać za zakończone! Ćwierć wieku po narodzinach pierwszego coupe, zmieniającego sposób patrzenia na super samochody, Honda prezentuje oczekiwanego od dawna następcę. Tak samo, jak poprzednio Japończycy chcą, abyśmy byli świadkami łamania konwencji, wyznaczania nowych standardów i doświadczeń.

Prace nad samochodem, prowadzone przez globalny zespół pod wodzą placówki rozwojowej w Raymond, trwały ponad trzy lata. Pierwszy koncept pokazano w styczniu 2012 roku, a w tym tygodniu w Detroit zadebiutowała seryjna NSX pod marką Acura, która w Europie zostanie oczywiście wymieniona na Hondę. Prace w tunelu aerodynamicznym sprawiły, że w porównaniu do konceptu auto zmieniło się głównie w obrębie zderzaków, wlotów powietrza i ospoilerowania, wydłużyło się o 80 milimetrów, poszerzyło o 25 mm i podwyższyło o 15 mm. Rozstaw osi rozciągnięto z 261 do 263 centymetrów.

Acura NSX

Coupe zbudowano na aluminiowym podwoziu z sekcjami ze stali oraz włókien węglowych, przy okazji których opatentowano nowe metody produkcji i łączenia. Karoserię wykonano z aluminium oraz materiałów kompozytowych SMC (poliestrowe tłoczywa warstwowe), a aluminiowy kręgosłup pojazdu celowo uwidoczniono w dwuosobowej kabinie. Elementy z aluminium posłużyły również do budowy niezależnego zawieszenia, któremu towarzyszą aluminiowe felgi z ogumieniem ContiSportContact oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Acura NSX

Sercem nowej NSX jest umieszczony centralnie silnik V6 o 75-stopniowym kącie rozwidlenia z dwiema turbosprężarkami i suchą miską olejową. Motor współpracuje z 9-stopniową przekładnią DCT, od której oddziela go silnik elektryczny, wspomagający przyspieszanie, hamowanie i zmianę biegów. Kolejne dwa silniki elektryczne pracują niezależnie nad każdym z kół na przedniej osi. Całość zamyka się w układzie SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive), do którego dochodzi system AHA (Agile Handling Assist) i przełącznik układu Integrated Dynamic System. Liczby? Osiągi? Honda nie podaje na razie nawet pojemności V6.

Acura NSX

Samochód będzie mógł pracować w jednym z czterech trybów: Quiet, Sport, Sport+ oraz Track. Ten pierwszy zaprogramowano dla najmniejszych prędkości i krótkich dystansów, przy których będą wykorzystywane wyłącznie silniki elektryczne. NSX będzie produkowana w zakładach Performance Manufacturing Center w Marysville w stanie Ohio w USA przez zespół około stu pracowników. Honda rozpocznie oficjalne przyjmowanie zamówień latem, a pierwsze egzemplarze auta trafią do właścicieli przed końcem roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje