Aktualności
09.01.2015

Seat Leon ST Cupra Pierwszy tego rodzaju

Leon Cupra to obecnie jeden z najszybszych, seryjnie produkowanych samochodów z napędem na przednią oś, jakie pojawiły się na pętli Nürburgring Nordschleife i zeszły z czasem jednego okrążenia poniżej ośmiu minut. Takiej reklamie trudno się oprzeć, ale nie działa ona na wszystkich. Dlatego Hiszpanie poszerzają ofertę o trzecią wersję nadwoziową.

Dokładnie rok temu Leon Cupra debiutował w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej, do których teraz po raz pierwszy dołącza kombi ST z bagażnikiem powiększającym się po złożeniu tylnych siedzeń do 1470 litrów. Model debiutuje od razu w wydaniu 280 czyli z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem R4 o mocy aż 280 koni mechanicznych. Standardem jest ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, opcją także sześciostopniowy, dwusprzęgłowy mechanizm DSG.

Seat Leon ST Cupra

Hiszpańska maszyna w standardzie dysponuje również adaptacyjnym wspomaganiem kierownicy, systemami DCC (Dynamic Chassis Control) z możliwością zmiany charakterystyki jazdy auta w trybach od Comfort po Sport, elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym z blokadą na przedniej osi, który w ekstremalnej sytuacji może wysłać 100% momentu obrotowego na jedno koło, przeprogramowanym ESP, przeprojektowanym zawieszeniem oraz funkcją Drive Profile, pozwalającą na zdefiniowanie własnych ustawień maszyny.

Seat Leon ST Cupra

Leon ST Cupra z przekładnią DSG potrzebuje tylko 6,0 sekund na rozwinięcie prędkości 100 km/h (o 0,2 sekundy wolniej, niż wariant pięciodrzwiowy). Na tych, którym fabryczna wersja nie wystarcza będzie czekał zestaw modyfikacji Sub8 Performance Pack. Obejmnie on m.in. zaciski hamulców Brembo, nowe felgi o średnicy 19 cali i progi w kolorze nadwozia. Przy zakupie dostępne będą również opcjonalne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 typu semi-slick, na których Leon Cupra ustanowił rekord okrążenia Nordschleife. ST pojawi się w salonach sprzedaży w marcu.

Skomentuj na forumUdostępnij