Aktualności
19.11.2014

Audi Prologue Nowy język stylistyczny

Od początku lutego wyglądem samochodów z Ingolstadt dyryguje nowy dyrektor Audi Design, Marc Lichte, który z koncernem Volkswagena związany jest od 1996 roku. Aż do teraz Niemiec nie miał okazji na wyraźne zaznaczenie swojej obecności, ale to już przeszłość. Lichte otwiera nową erę w stylistce marki konceptem grand tourera Prologue.

Jak mówi sam Lichte: "Symbole Audi to sportowy duch, lekka konstrukcja i stały napęd na cztery koła quattro. W Audi Prologue wszystkie te rozwiązania zyskały nowy wymiar, tworząc w efekcie najbardziej sportowy samochód w segmencie aut luksusowych." Dwudrzwiowa maszyna, którą odsłonięto dziś na wystawie w Los Angeles rozmiarami zewnętrznymi usadawia się obok limuzyny A8, od której jest tylko kilka centymetrów krótsza i niższa. Sylwetkę auta zdominowała wielka atrapa chłodnicy, odcinające się od linii obecnie produkowanych Audi światła z tyłu i 22-calowe koła.

Audi Prologue

Prologue to także nowy styl wnętrza, w którym najważniejsze miejsce zajmują trzy, współpracujące ze sobą ekrany tworzące deskę rozdzielczą. Czwarty, zwrócony ku kierowcy umieszczano na tunelu środkowym. Wśród niezliczonych możliwości i funkcji pasażer może na przykład przygotować trasę przejazdu, a następnie wysłać ją przed oczy kierowcy. Audiofili rozpieszczać będzie akustyka, poprawiana przez specjalny ekran, wysuwający się za tylnymi fotelami. Na zewnątrz nie ma klamek. Drzwi uwierają się elektromechanicznie po muśnięciu czujników zintegrowanych z aluminiowymi lusterkami bocznymi.

Audi Prologue

Prologue wyposażono w osobny układ elektryczny o napięciu 48 voltów z funkcją odzyskiwania energii z hamowania, współpracujący z tradycyjną siecią 12-voltową, który będzie wchodził systematycznie do seryjnych modeli Audi. Koła osadzono na adaptacyjnym, pięciowahaczowych zawieszeniu pneumatycznym, a w ich bezpośrednim towarzystwie zainstalowano węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy dwudziestu cali. Technologiczne nowości kontynuuje układ tylnych kół skrętnych z kątem skrętu do pięciu stopni, który zwiększa stabilność i zwrotność samochodu.

Audi Prologue

Pojazd tych rozmiarów musi dysponować odpowiednio wielkim silnikiem. Audi podstawiło na 4-litrową, podwójnie doładowaną jednostkę V8, spokrewnioną z sercem seryjnego RS6. W koncepcie motor rozwija 605 koni mechanicznych i 700 niutonometrów, a w trybie overboost na czas 15 sekund dostarcza 750 Nm. Napęd na obie osie przenosi przekładnia Tiptronic o ośmiu biegach, z którą coupe o masie 1980 kilogramów rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,7 sekund. Średnie zużycie paliwa według obowiązujących norm pomiarowych: tylko 8,6 litrów na setkę.

Skomentuj na forumUdostępnij