Aktualności
08.11.2014

Pagani Huayra Dinastia Trzy smoki

Homologacja modelu Huayra na rynek amerykański okazała się strzałem w dziesiątkę: aż 40% samochodów produkcji Pagani trafiło w pierwszych sześciu miesiącach tego roku do USA. Teraz na podbój czekają Chiny, gdzie otworzono niedawno placówki marki w Hong Kongu oraz Macau. Zawiązanie azjatyckiej spółki Pagani China Automotive przypieczętują specjalne pojazdy.

Pagani utrzymuje, że Huayra w obecnej specyfikacji powstanie w zaledwie 100 egzemplarzach. Trzy z nich ukażą się w wydaniu Dinastia, dedykowanym chińskim operacjom firmy i chińskiej kulturze, która odcisnęła swoje piętno na Horacio Paganim podczas wizyty w Pekinie i pierwszego kontaktu z Zakazanym Miastem, pałacem cesarskim chińskich dynastii. Dlaczego tylko trzy sztuki? Chodzi o wymowę liczby 3 w języku chińskim, która miałaby brzmieć podobnie do określenia na "życie, nowe narodziny".

Pagani Huayra Dinastia

Na początek typowe zagranie dla tego typu przedsięwzięć: karoserię i wnętrze specjalnej edycji będą zdobić malunki smoków z chińskiej mitologii, ale żaden z nich nie będzie przypadkowy. Każdy smok będzie inny, a razem z nimi inne będą kolory samochodów - karoserii z włókien węglowych, skórzanej tapicerki, nici i innych detali. Czerwona Hyayra Dinastia to smok Chiwen, który przynosi deszcz i chroni od ognia. Niebieska to smok Baxia, który żyje w wodzie, a złota to smok Yazi, urodzony wojownik ze złotą łuską. Na wyposażenie seryjne aut trafi między innymi ekskluzywny system nagłośnienia firmy Sonus Faber.

Pagani Huayra Dinastia

Na tym nie koniec. Projekt ujawniony podczas salonu samochodowego w Macau w postaci trzech modeli w skali oraz wizualizacji zdradza również liczne zmiany w kształcie samochodu. Maszyna otrzyma między innymi powiększony splitter z przodu z dodatkowymi lotkami po bokach, przeprojektowany wlot powietrza w progach przed tylnymi kołami, gęściej żebrowany dyfuzor, niewielką, pionową płetwę z tyłu, nowe końcówki wydechu oraz felgi z wyprostowanymi ramionami. Przewidziano również strojenie ECU, podnoszące moc 6-litrowego, podwójnie doładowanego V12 produkcji AMG z 730 do 750 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij