Aktualności
05.11.2014

Ford Mustang Hoonicorn RTR Jednorożec chuligan

Ken Block ma nową zabawkę, którą zobaczymy w siódmej części akrobacji pod tytułem Gymkhana. W poprzednich korzystał z Forda Fiesty, który dysponował mocą co najmniej 660 koni mechanicznych. Tym razem Block zmienia model, ale nie markę. Przesiada się do Mustanga, który powstał prawie pięć dekad temu, a dziś został przekształcony w bestię imieniem Hoonicorn RTR.

Jedyna w swoim rodzaju maszyna to efekt dwóch lat pracy Blocka oraz zakładów Hoonigan, RTR i ASD Motorsports, w którym zbudowano samochód. Punktem wyjścia był Ford Mustang z 1965 roku w karoserii notchback, z którego tak naprawdę niewiele zostało. Hoonicorn RTR trzyma się na nowym, rurowym podwoziu od ASD Motorsports z pełną klatką bezpieczeństwa, wzmocnionymi drzwiami i punktami mocowania elementów zawieszenia, 18-calowymi felgami Fifteen52 z oponami Pirelli Trofeo R z mieszanki przygotowanej specjalnie dla Blocka oraz poszerzoną karoserią z elementami z włókien węglowych.

Ford Mustang Hoonicorn RTR

Osobna historia to układ napędowy z unikatowym systemem przeniesienia mocy na wszystkie cztery koła z 6-stopniową skrzynią biegów i hydraulicznym hamulcem ręcznym, firmowanym przez Sadev oraz silnikiem, który widowiskowo nie mieści się pod maską. Jednostka o pojemności 6,7 litrów zaczynała jako jedna z wielu widlastych ósemek w historii Forda, ale na swojej drodze spotkała mechaników z Roush Yates. Ze spotkania wyszła cało, ale zupełnie odmieniona, co najlepiej obrazują liczby: moc 857 koni mechanicznych i moment obrotowy 975 niutonometrów!

Ford Mustang Hoonicorn RTR

Hoonicorn RTR stanął na stoisku Forda na otwartych wczoraj w Las Vegas targach SEMA Show (Specialty Equipment Market Association), które potrwają do piątku włącznie. W tym samym miejscu można zobaczyć także szereg zmodyfikowanych, współczesnych Mustangów: nowe wydanie blisko 735-konnego RTR, sztukę przygotowaną przez Petty's Garage na cele charytatywne, urodzinową wersję od Galpin Auto Sports, torowego Mustanga od Full-Race Motorsports z 2,3-litrową jednostką EcoBoost, z której wyciśnięto ponad 500 KM, kabriolet od Classic Design Customs oraz modyfikacje od MAD Design, Chip Foose, 3D Carborn, King Cobra, Forgiato, Mountune, Watson Racing oraz Rousch.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje