Aktualności
01.11.2014

Radical SR3 RSX Umiarkowany wysiłek

Produkowany od kilkunastu lat SR3 to najpopularniejszy model w ofercie angielskiego Radical Sportcars. Trzy generacje torowego roadstera znalazły już prawie tysiąc nabywców, z czego ponad połowę ściągnęło trzecie wcielenie, oznaczone jako RS3 RS. Wczoraj w Barcelonie przy okazji finału pucharu Radical European Masters firma zaprezentowała czwarte: RS3 RSX.

Najwięcej nowości w ewolucji RSX znajdziemy na zewnątrz. Maszyna otrzymała całkowicie przeprojektowane nadwozie z włókien szklanych o długości prawie 408 centymetrów. Anglicy chwalą się między innymi światłami w technologii LED z przodu i z tyłu, głębiej wyżłobionym przodem z nowym spoilerem, generującym ponad 100 kilogramów docisku oraz tyłem z nowym dyfuzorem i skrzydłem. W dwuosobowej, otwartej kabinie pojawił się nowy, cyfrowy, czarno-biały wyświetlacz MXL2 od włoskiej firmy AiM.

Radical SR3 RSX

Ważący tylko 570 kilogramów pojazd zbudowany jest na przestrzennej ramie ze stali i włókien węglowych ze strefą kontrolowanego zgniotu z aluminium z przodu i silnikiem umieszczonym centralnie. Po raz pierwszy przy wszystkich kołach zastosowano pływające, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 280 milimetrów. Seryjne instalowane są regulowane amortyzatory od Intrax Racing Suspension. Za dopłatą auto można wyposażyć w kamerę SmartyCam GP HD od włoskiego AiM, która będzie współpracować z pokładowym wyświetlaczem i rejestrować nasze postępy w jakości 720p.

Radical SR3 RSX

Za silnik, wywodzący się z 4-cylindrowej jednostki Suzuki o pojemności półtora litra, odpowiada zespół Radical Performance Engines. Jednostka w modelu RSX otrzymała przede wszystkim nowe układy wydechowy i dolotowy, podnoszące jej sprawność i wytrzymałość. Motor produkuje około 200 Nm momentu obrotowego, a przy 9500 obrotów na minutę jakieś 255 KM mocy (168 Nm i 213 KM na tylnych kołach). Współpraca z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu pozwala na rozwinięcie 60 mph w czasie 3,1 sekund i rozpędzenie się do 250 km/h. Cena, nie wliczając podatków: prawie 67 tysięcy funtów, czyli blisko 360 tysięcy złotych. Obok pokazu nowego SR3 w Barcelonie zapowiedziano także nowy model SR8 RSX.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje