Aktualności
01.11.2014

Radical SR8 RSX Przebija wszystko

Radical Sportcars przygotowuje na przyszły rok zupełnie nową ewolucję najmocniejszego i najszybszego modelu w swojej ofercie, którym jest obecnie torowy roadster SR8 RX z prawem do poruszania się także po drogach publicznych. Blisko 435-konną maszynę zastąpi już wkrótce SR8 RSX, który listę wszystkich "naj" powiększa o kolejne pozycje.

Nowy RSX wywodzi się z rewolucyjnego jak na Radicala, pokazanego prawie dwa lata temu coupe RXC, z którym dzieli jakieś 90% konstrukcji podwozia (stalowo-węglowa, rurowa rama przestrzenna ze strefami kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu) i większość karoserii z materiałów kompozytowych, którą pozbawiono dachu i inspirowano także torowym modelem SR9 LMP2. To najbardziej zaawansowana aerodynamicznie, otwarta maszyna w historii firmy z Peterborough - 900 kilogramów docisku przy prędkości maksymalnej! - i jedna z największych. Model urósł do 4,3 metrów długości i przytył do okolic 860 kilogramów.

Radical SR8 RSX

Po raz pierwszy do SR8 trafi adaptacyjne wspomaganie kierownicy, a za przekazanie napędu na tylne koła odpowiedzialna będzie 7-stopniowa skrzynia biegów Quaife z łopatkami przy kierownicy. Z poziomu dwuosobowej kabiny możliwa będzie zmiana ustawień amortyzatorów Intrax. W środku regulowane będą pedały i kubełkowe fotele, zgodne z normami FIA. Przed kierowcę trafi 7-calowy wyświetlacz włoskiego AiM, zintegrowany z systemami WiFi. Standardowy zbiornik paliwa zmieści 70 litrów benzyny, ale większe podwozie pozwoli na instalowanie zbiorników o pojemności nawet 100 litrów.

Radical SR8 RSX

SR8 RSX będzie napędzany najnowszą ewolucją trzylitrowej, widlastej ósemki od Radical Performance Engines z płaskim wałem korbowym. Umieszczony centralnie motor rozkręca się aż do 10500 obrotów na minutę i rozwija teraz 446 koni mechanicznych i 380 niutonometrów. SR8 RSX ma być gotowy w styczniu przyszłego roku. Pojazd, który będzie uprawniał do udziału w pucharze Radical European Masters wyceniono na 110 tysięcy funtów netto. Aktualnie to prawie 590 tysięcy złotych. Pojawienie się auta zapowiedziano wczoraj w Barcelonie, gdzie swoją premierą miał nowy model SR3 RSX, a w planach jest już SR8 RSX Turbo.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje