Aktualności
28.10.2014

LNR GT400 Projekty Noble

Lee Noble opuścił w 2008 roku utworzone przez siebie prawie dekadę wcześniej Noble Automotive, a jakiś rok później rozpoczął pracę nad nowym, sportowym modelem marki Fenix. Niedługo potem dołączył do zespołu przygotowującego polską Arrinerę, a obecnie pracuje nad innymi projektami, które mają ujrzeć światło dzienne już w przyszłym roku.

Najbardziej obiecującym przedsięwzięciem, którego zmaterializowanie się zapowiedziano na przyszły rok, jest wyścigowe coupe GT400, firmowane przez angielskie Lee Noble Racing oraz amerykańskie TurboHoses. Kalifornijska firma zajmuje się startami wyścigowym Noble M400 w zawodach regulowanych przez Sports Car Club of America, serwisowaniem drogowych samochodów Noble oraz obsługą właścicieli coupe Rossion Q1, auta produkowanego od ponad sześciu lat w Stanach Zjednoczonych na licencji M400.

LNR GT400

GT400 będzie oparte na przestrzennej, rurowej ramie z nadwoziem z włókien węglowych i umieszczonym centralnie silnikiem, 3-litrową, widlastą szóstką z turbodoładowaniem od Forda. Możliwa będzie również konwersja istniejących już egzemplarzy Noble M12 i M400, napędzanych podobnym silnikiem, do których po niewielkich modyfikacjach miałaby pasować karoseria z GT400. Model będzie upoważniał do startu w różnych, regionalnych wyścigach klasy GT. Planów na budowę wersji umożliwiającej poruszanie się po zwykłych drogach nie ma.

Origin HVR

Na tym angielsko-amerykańskiej współpracy nie koniec. Noble zaangażowany jest także w przygotowanie drogowego i wyścigowego coupe HVR kalifornijskiego Origin Sports Cars, które zajmuje się również obsługą brytyjskich pojazdów. Zupełnie nowe auto ma być dostępne z silnikami V8, głównie od General Motors i Corvette o mocy od 450 do nawet 1000 koni mechanicznych w przypadku podwójnego doładowania. A co z wspomnianym na początku Fenix Automotive? Noble chwalił się już pięć lat temu, że pierwszy prototyp z silnikiem V8 jest w trakcie budowy, ale publicznie nie pokazano jeszcze nic.

Skomentuj na forumUdostępnij