Aktualności
29.09.2014

Volkswagen Polo GTI Większy rozmiar

Pół roku temu małe Polo ze stajni Volkswagena przeszło szereg operacji odmładzających, ale nie we wszystkich wariantach. Niemcy zostawili sobie na później usportowioną odmianę GTI, która debiutuje dopiero teraz. Zmian w wyglądzie auta jest niewiele. O wiele więcej zmieniło się pod względem mechanicznym, a najważniejszą i największą nowością jest jednostka napędowa.

Polo piątej generacji na wiosnę otrzymało między innymi przeprojektowany zderzak, nowe reflektory, kierownicę, zmienioną konsolę środkową, nowy układ kierowniczy i dostępne za opłatą amortyzatory z regulacją stopnia tłumienia. Odmłodzone GTI korzysta z podobnych modyfikacji, którym towarzyszą nowe końcówki układu wydechowego, sportowe fotele oraz tapicerka w szkocką kratę, będąca tradycyjnie ukłonem w stronę pierwszych samochodów o oznaczeniu GTI od Volkswagena (historia Polo GTI sięga jedynie do 1998 roku, w roku 1985 wyszedł jego pradziadek - Polo G40).

Volkswagen Polo GTI

O znanym dotychczas silniku TSI o pojemności 1,4 litra z kompresorem i turbosprężarką oraz mocy 180 KM można już zapomnieć. Jego miejsce zajmuje turbodoładowana jednostka benzynowa o czterech cylindrach i pojemności 1,8 litra, która produkuje 192 konie mechaniczne oraz 320 niutonometrów. Mamy też możliwość wyboru skrzyni biegów: 6-stopniowy mechanizm ręczny lub dwusprzęgłowy automat DSG o siedmiu przełożeniach. Napęd przekazywany jest tylko na przednią oś,a wyposażenie dodatkowe auta obejmuje nie tylko regulowane zawieszenie z trybem Sport Select, ale również pakiet Sport Performance Kit, wpływający na inne parametry pojazdu po wciśnięciu odpowiedniego przycisku i po raz pierwszy przednie światła w technologii LED.

Volkswagen Polo GTI

Nowe Polo GTI przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 6,7 sekund i rozwija prędkość maksymalną 236 km/h. Z przekładnią DSG auto potrzebuje średnio 5,6 litrów paliwa na 100 kilometrów (wynik z ręczną skrzynią biegów jest o 0,4 litra wyższy). Na żywo samochód będzie można oglądać już w tym tygodniu na salonie samochodowym w Paryżu. Przedsprzedaż modelu w Niemczech ruszy już w październiku, a u europejskich dealerów czwarta generacja Polo GTI pojawi się oficjalnie w lutym przyszłego roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje