Aktualności
25.09.2014

Audi TT Roadster Naturalna ewolucja

Po kilku miesiącach od premiery coupe Audi ujawnia model TT Roadster trzeciej generacji. Z zewnątrz auto stanowi ewolucję TT, które znamy już od dwudziestu lat, ale w środku skrywa zupełnie nowe centrum dowodzenia Audi Virtual Cockpit, które zastępuje zegary analogowe. Rozwiązanie to zdobyło już kilka nagród, a na tym zapewne nie koniec.

TT Roadster nowej generacji jest krótsze, węższe i niższe od swojego poprzednika, choć jego rozstaw osi zwiększono o 37 milimetrów. Bagażnik auta w porównaniu do ujawnionego w marcu coupe zmalał z 305 do 280 litrów. Miejsce zabrał mechanizm miękkiego, składanego dachu, który waży 39 kilogramów, czyli o trzy kilogramy mniej, niż w poprzedniej generacji TT. Dach, dostępny w trzech kolorach, można składać i rozkładać przy prędkościach do 50 km/h, a cała operacja zajmuje tylko dziesięć sekund. Auto gotowe do jazdy, bez kierowcy waży 1320 kilogramów.

Audi TT Roadster

Tak samo, jak w przypadku TT Coupe podstawowa oferta silnikowa sprowadza się do dwóch, 2-litrowych silników z turbodoładowaniem: wysokoprężnego o mocy 184 KM i momencie 380 Nm oraz benzynowego o mocy 230 KM i momencie 370 Nm. Model benzynowy w standardzie wyposażony jest w ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, za dopłatą dostępny jest 6-stopniowy automat S Tronic. Na liście opcji 230-konnego roadstera znajdziemy również napęd przenoszony na wszystkie koła i adaptacyjne zawieszenie Audi Magnetic Ride.

Audi TTS Roadster

Oba wspomniane wyżej wynalazki są standardem w TTS Roadster. Auto w takim wydaniu zasilane jest 2-litrowym motorem TFSI, który rozwija 310 KM i 380 Nm. Wyróżnia je także m.in. pakiet nadwoziowy, felgi o średnicy 18 cali (w opcji obręcze nawet 20-calowe), nowe fotele, wzmocniony układ hamulcowy, obniżone o 10 milimetrów zawieszenie i system Audi Drive Select. Na rozpędzenie się do 100 km/h w TTS stracimy tylko 4,9 sekund. Prędkość maksymalną auta jak zwykle ograniczono do 250 kilometrów na godzinę.

Audi TT Roadster

Audi TT Roadster zadebiutuje w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Paryżu. Już w październiku rozpocznie się sprzedaż auta w Niemczech. Za podstawową wersję benzynową producent będzie życzył sobie niecałe 38 tysięcy euro czyli niespełna 160 tysięcy złotych. Nieoficjalnie mówi się, że Audi w Paryżu pokaże również koncept 4-drzwiowej limuzyny TT Sportback, idącej w ślady konceptu TT Offroad, który pokazano pod koniec kwietnia.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje