Aktualności
19.09.2014

Peugeot Quartz Poza konwencją

Czy budowanie 500-konnego crossovera na płycie podłogowej prosto z kompaktu to dobry pomysł na przyszłość? Nawet jeśli nie - to z pewnością bardzo dobry pomysł na przyciągnięcie uwagi wysiłkiem ograniczającym się tylko do pojedynczego konceptu. Taki właśnie jest Peugeot Quartz, który swoją premierę będzie miał w przyszłym miesiącu na międzynarodowej wystawie w Paryżu.

Quartz powstał na platformie EMP2, znanej z seryjnego modelu 308, mierzy 4,5 metra długości i porusza się na kołach o średnicy aż 23 cali. Dostęp do środka ułatwiają składanie stopnie i unoszone do góry, przeciwstawne drzwi, których konstrukcja wyeliminowała konieczność zastosowania słupka środkowego. Wnętrze, oprócz skóry w kilku kolorach wypełniają egzotyczne materiały: surowy bazalt, czyli kamień powstały z ulegającej gwałtownemu schłodzeniu magmy oraz po raz pierwszy w samochodzie tkaniny uzyskane w procesie druku cyfrowego z... włókien z recyklingu tworzyw sztucznych.

Peugeot Quartz

Dla każdego z pasażerów koncepcyjnego Peugeota przygotowano osobne fotele z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. W ręce kierowcy oddano system i-Cockpit z wyświetlaczami przeziernymi i poliwęglanowym ekranem. Kolejna nowość to pneumatyczne zawieszenie z układem optycznego odczytu nawierzchni, który automatycznie zmienia prześwit w zakresie od 300 do 350 milimetrów. Układ jezdny wyposażono między innymi w samoblokujący mechanizm różnicowy oraz nowoczesny system ESP, który kontroluje rozłożenie siły hamowania pomiędzy wszystkie cztery koła.

Peugeot Quartz

Quartz jest hybrydą z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym THP oraz dwoma silnikami elektrycznymi, pracującymi przy każdej osi. Turbodoładowana jednostka spalinowa dostarcza 270 KM i 330 Nm, które przenosi 6-stopniowy automat, a silniki elektryczne dokładają po 85 kW każdy. Razem do dyspozycji mamy blisko 500 koni mechanicznych. Samochód może pracować w jednym z trzech trybów jazdy: elektrycznym ZEV, w którym może pokonać do 50 kilometrów, drogowym, w którym pracuje silnik spalinowy i elektryczny z przodu lub Race, wykorzystującym pełne możliwości układu napędowego i podwozia.

Skomentuj na forumUdostępnij