Aktualności
18.09.2014

Volvo XC90 R-Design Skandynawska prowokacja

Pod koniec sierpnia ujawniono zupełnie nowy model XC90, pełniący rolę okrętu flagowego marki Volvo, nad którym pracowano przez ostatnie trzy lata. Sprzedaż auta rozpoczęto od limitowanej serii 1927 egzemplarzy First Edition w kolorze czarnym, które za pośrednictwem internetu rozeszły się w ciągu 47 godzin. Teraz debiutuje XC90 R-Design czyli wygląd bardziej dynamiczny.

Nowe XC90 jest częścią wielkiego planu modernizacji szwedzkiego koncernu, na który wyłożono około 11 miliardów dolarów. To pierwszy model oparty na nowej platformie SPA, która uprości i skróci proces produkcji i obniży jego koszty. Maszyna mierzy 495 centymetrów długości, zabiera na pokład do siedmiu osób i w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia waży od 2000 do 2030 kilogramów. To także najbardziej luksusowy model w historii Volvo. Auto dysponuje światłami w technologii LED, dotykową konsolą centralną, systemem audio firmy Bowers & Wilkins i ostatnimi zdobyczami techniki w dziedzinie bezpieczeństwa. Dbałość o detale podkreśla m.in. gałka zmiany biegów z kryształowego szkła firmy Orrefors.

Volvo XC90 R-Design

Pod maskę XC90 trafią wyłącznie czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów z doładowaniem o mocy od 190 KM w przypadku Diesla D4. Najmocniejszą opcją będzie hybrydowa odmiana T8 Twin Engine z napędem na wszystkie koła, na której 400 koni mechanicznych i 640 niutonometrów złoży się silnik benzynowy z turbosprężarką i kompresorem oraz 81-konny silnik elektryczny. Tak uzbrojona maszyna rozpędzi się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie około sześciu sekund. Bez uruchamiania silnika spalinowego przejedziemy nią do 40 kilometrów, co oznacza, że w sprzyjających warunkach model może spalić tylko 2 litry paliwa na 100 kilometrów.

Volvo XC90 R-Design

XC90 z premierowym pakietem R-Design dostanie nowe: grill, przedni spoiler, srebrne, matowe ramki bocznych szyb i podobnie wykończone boczne lusterka, końcówki układu wydechowego, jasne relingi dachowe oraz nowe felgi o średnicy od 20 do 22 cali w dwóch wzorach. Na polskim rynku ceny najnowszego modelu Volvo zaczynają się od niecałych 230 tysięcy złotych. Tyle zapłacimy na wysokoprężną odmianę D4 z napędem przekazywanym tylko na przednią oś i automatyczną skrzynią o ośmiu biegach.

Skomentuj na forumUdostępnij