Aktualności
15.09.2014

Porsche Cayman 211 Zubożona mieszanka

Przebierając w ofercie najmniejszego coupe Porsche mamy obecnie do wyboru trzy warianty: od bazowego po GTS, który dysponuje mocą 340 koni mechanicznych. Nie wszędzie jednak większa moc, a za nią większe zużycie paliwa i emisja spalin, działa na korzyść niemieckiego auta. Na rynki, na których zachodzą zależności promujące mniejszą moc przygotowano nowego Caymana 211.

Nowy wariant Caymana powstał na bazie 2,7-litrowej wersji, uważanej dotychczas za bazową i na chwilę obecną pojawił się w sprzedaży tylko w Belgii i Norwegii. Samochód przygotowano najprawdopodobniej jedynie ze względów podatkowych i lokalnych norm regulujących opłaty związane z poziomem emisji spalin, które mogły hamować sprzedaż Porsche. Niemiecki koncern, rozrastający się z każdym rokiem, dostarczył klientom w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku prawie 120 nowych aut, co oznacza wzrost o 12 procent w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Porsche Cayman 211

Cayman ze stłamszonym, 6-cylindrową jednostką napędową typu boxer dysponuje mocą mniejszą o 64 KM od modelu, który do tej pory spełniał rolę podstawowego. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian: to 290 niutonometrów. Do wyboru jak zwykle mamy ręczną skrzynię biegów lub dwusprzęgłowy automat PDK. W tym drugim przypadku ważące według europejskich norm 1415 kilogramów coupe rozwija maksymalnie 244 km/h i po 6,2 sekundach przekracza prędkość 100 km/h. To o 0,6 sekund gorzej, niż w wydaniu 275-konnym, które z tą samą skrzynią biegów osiąga 264 km/h.

Porsche Cayman 211

Średnie spalanie modelu 211-konnego zostało zmniejszone do 7,7 litrów na 100 kilometrów z przekładnią PDK, co oznacza spadek o 0,2 litry. W mieście auto spala średnio 10,6 litrów, a w trasie tylko 5,9 litrów (spadek o 0,3 litra). W Norwegii nowy Cayman 211 został wyceniony na prawie 715 tysięcy koron (o 81 tysięcy mniej, niż wydanie 275-konne), a w Belgii na 53,5 tysięcy euro. Obecnie to odpowiednio 361 i 224 tysiące złotych. W Polsce za 275-konny model firma z Zuffenhausen życzy sobie około 257 tysięcy złotych brutto. Obok Caymana przygotowano także Boxstera 211.

Skomentuj na forumUdostępnij