Aktualności
09.09.2014

Peugeot 308 GT Przyciąganie niebieskie

Peugeot rozszerza ofertę modelu 308, który już jest sukcesem: pojazd zdobył tytuł samochodu roku 2014 i do końca sierpnia sprzedał się w ilości ponad 146 tysięcy egzemplarzy. Tym razem Francuzi stawiają na dynamiczne wersje z temperamentem w czterech kombinacjach: benzynowe i wysokoprężne 308 GT z 5-drzwiową karoserią hatchback lub kombi.

Modele GT poznamy między innymi po: logotypie przeniesionym z klapy komory silnika na osłonę chłodnicy, nowych zderzakach, progach, dyfuzorze, czarnych lusterkach bocznych, końcówkach wydechu, światłach LED z dynamicznymi, sekwencyjnymi kierunkowskazami, 18-calowych, dwukolorowych felgach z ogumieniem Michelin Pilot Sport 3, przyciemnianych, bocznych szybach z tyłu, a w ostateczności po nowym, zarezerwowanym tylko dla tego modelu lakierze Magnetic Blue.

Peugeot 308 GT

308 GT to również specjalnie nastawione zawieszenie: obniżone o 7 milimetrów z przodu i 10 milimetrów z tyłu oraz utwardzone o 10% z przodu i 20% z tyłu. Za zatrzymanie auta odpowiadają hamulce z jednostką sterującą Boscha i tarczami o średnicy 330 milimetrów z przodu. W środku, do którego przenika głośniejszy i bardziej zadziorny dźwięk silnika, pojawiły się między innymi tapicerka ze skóry i Alcantary lub skóry Club Nappa, podświetlane na czerwono instrumenty, kierownica z przestrojonym wspomaganiem i szybciej reagujący pedał gazu.

Peugeot 308 GT

W wersji wysokoprężnej 4,25-metrowe auto będzie napędzane 2-litrowym silnikiem BlueHDi z wtryskiem common rail trzeciej generacji. Motor taki rozwija 180 koni mechanicznych i 400 niutonometrów, które na przednią oś przekazuje automatyczna skrzynia biegów Aisin AW o sześciu przełożeniach. Peugeot 308 GT w takim wydaniu przyspiesza od 80 do 120 km/h na piątym biegu w czasie 5,5 sekund i spala średnio 4 litry oleju napędowego na sto kilometrów (o 0,1 litra więcej w przypadku kombi).

Peugeot 308 GT

Benzynowy 308 GT zasilany jest 1,6-litrowym silnikiem THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką dwukanałową i systemem Start&Stop. Jednostka rozwija 205 koni mechanicznych i 285 niutonometrów, które na przednią oś przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach. Samochód w takiej wersji potrzebuje 7,5 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h i zużywa średnio 5,6 l/100km (kombi potrzebuje o 0,2 litry więcej). Peugeot 308 GT zostanie pokazany w przyszłym miesiącu na salonie samochodowym w Paryżu, jego sprzedaż ruszy w listopadzie, a pierwsze sztuki trafią do właścicieli w styczniu.

Skomentuj na forumUdostępnij