Aktualności
31.08.2014

Porsche 911 100 Pełen cykl

Wszystko wskazuje na to, że Porsche 911 pozostanie ciałem i duchem nieśmiertelne. Na nic zdają się wysiłki konkurencji i nic nie dały niegdysiejsze próby Porsche zastąpienia go nowymi modelami. Pozycja 911 jest niezachwiana od przeszło pięciu dekad, a pojazd doczekał się już siedmiu generacji. A jak 911 mogłoby wyglądać za kolejne pół wieku?

Na to pytanie w ramach swojej pracy dyplomowej odpowiada Byungyoon Min z Korei Południowej, który swoje talenty szlifował na uniwersytecie w Pforzheim pod patronatem placówki Volkswagen Design Center w Poczdamie. Młody stylista przygotował wizję futurystycznego 911 na setne urodziny modelu, które przypadną w roku 2063. Z dzisiejszego 911 pozostało bardzo niewiele, ale dzięki charakterystycznej, nieco garbatej sylwetce auto jest rozpoznawalne już na pierwszy rzut oka.

Porsche 911 100

Według twórcy "dziewięćsetjedenastki" przyszłości samochód miałby korzystać między innymi z silników elektrycznych, ulokowanych przy tylnych kołach i adaptacyjnego, magnetycznego zawieszenia. Ewolucji uległaby również sama idea grand tourera: 911 100 miałoby mieścić trzy dorosłe osoby, kierowcę po środku i pasażerów po jego bokach. Cały projekt powstał na ekranie komputera i do rzeczywistości został przeniesiony tylko jako rzeźba nadwozia w zmniejszonej skali.

Porsche 911 100

Dzisiejsze 911, pomijając wersje wyścigowe i doświadczalne prototypy, ciągle ucieka przed silnikami elektrycznymi, których pojawienie się wydaje si nieuniknione. Nieoficjalne doniesienie mówią, że drogowe, hybrydowe 911 miałoby ukazać się już w przyszłym roku. Na razie możemy cieszyć się kilkoma wariantami benzynowymi: od 350-konnej Carrery po mocarne 911 Turbo S, dysponujące mocą 560 KM i rozpędzające się do stu kilometrów na godzinę w zaledwie 3,1 sekundy.

Skomentuj na forumUdostępnij