Aktualności
27.08.2014

Renault Sport RS 01 Świadomy wartości swej

Wyściogowe zawody World Series by Renault powiększą się w przyszłym roku o puchar Renault Sport Trophy, który może być przedsionkiem dla wszystkich chętnych na wejście do mistrzostw serii GT, DTM, ELMS czy WEC. Wszyscy zawodnicy będą startować w nim identycznymi samochodami: zupełnie nowymi coupe o oznaczeniu RS 01, nawiązującym do pierwszego bolidu Formuły 1 marki.

Pojazd firmowany przez oddział Renault Sport powstał ze ścisłej współpracy z włoską Dallarą, której zadaniem było opracowanie i zbudowanie kadłuba z włókien węglowych ze stalową klatką bezpieczeństwa i 150-litrowym zbiornikiem paliwa. Co ciekawe cała konstrukcja spełnia tegoroczne standardy FIA regulujące podwozia prototypowych samochodów klasy LMP1. RS 01, korzystający z amortyzatorów Öhlins, hamulców PFC Brakes z węglowymi tarczami i systemu ABS od Bosch Motorsport, waży niespełna 1100 kilogramów.

Renault Sport RS01

Wyścigowy Renault napędzany jest umieszczonym centralnie, wzdłużnie silnikiem Nismo, wywodzącym się prosto z Nissana GT-R. Podwójnie doładowane V6 o pojemności 3,8 litrów ma dostarczać co najmniej 500 koni mechanicznych i 600 niutonometrów, co pod względem osiągów stawia RS 01 między samochodami klas GT3 i DTM. Jednostka napędza tylne koła poprzez sprzęgło ZF Race Engineering i 7-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów Sadev, a harmonii pilnują elektroniczne systemy z kontrolą trakcji firmy Pectel.

Renault Sport RS01

W projekcie RS 01 maczała palce również firma Michelin, która opracowała dla niego zakładane na nowe, 18-calowe felgi ogumienie, wytrzymujące prędkości znacznie przekraczające 300 km/h. Seria wyścigowa, która ruszy w przyszłym roku będzie otwarta dla dwudziestu zespołów Pro-Am, spełniających wytyczne mistrzostw World Endurance Championship. Zwycięzcy w grupie Pro będą mieli szanse uczestniczenia w programie rozwojowym (treningi wszelkiego typu, symulatory) i wzięcia udziału w japońskiej serii Super GT. Zwycięzca w grupie Am będzie mógł w nagrodę poprowadzić prototyp klasy LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2016 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij