Aktualności
05.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard Dywizja pancerna

Mercedes-Benz może pochwalić się obecnie najszerszą ofertą przygotowanych fabrycznie samochodów z opancerzeniem. Składają się na nią limuzyny E-Guard z jednym z trzech silników do wyboru, terenówka G 500 Guard z 5,5-litrowym V8 oraz napędzana na wszystkie koła seria M-Guard, dostępna z benzynowym V8 i wysokoprężnym V6. Teraz dołącza do nich S 600 Guard.

Opancerzenie najnowszej klasy S zaczyna się już na etapie produkcji samonośnego podwozia kiedy to dołączają do niego zabezpieczające panele ze specjalnie dobranych stopów stali i warstwy aramidowe. Pogrubione szyby auta wzmacniane są warstwami poliwęglanów, a prawie cała płyta podłogowa jest dodatkowo usztywniona i pogrubiona. Mercedes-Benz chwali się, że samochód spełnia najwyższe normy ochrony przed ostrzałem z broni ręcznej największego kalibru i jedne z najwyższych pod względem ochrony przed eksplozjami granatów i ładunków wybuchowych.

Mercedes-Benz S 600 Guard

S 600 Guard będzie można zamawiać z miejscem dla czterech lub pięciu osób, a także ze specjalnymi pakietami dla szoferów i pasażerów przewożonych w pojedynkę. Standardem będzie wzmocnione, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic z dodatkowymi, stalowymi sprężynami z tyłu, zewnętrzne oświetlenie w technologii LED, kamera z kątem widzenia 360°, systemy alarmowe i przeciwpożarowe oraz ogumienie Michelin PAX, na którym nawet po przebiciu będzie można przejechać do 30 kilometrów.

Mercedes-Benz S 600 Guard

Pancerną klasę S zasila widlasta dwunastka o pojemności prawie sześciu litrów, mocy 530 koni mechanicznych i momencie obrotowym 830 niutonometrów. Napęd na tylną oś przekazuje 7-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic. Prędkość maksymalną auta ze względu na jego masę ograniczono do 210 km/h. Mercedes-Benz razem z modelem S 600 Guard będzie miał do zaoferowania aż dziewięć różnych, opancerzonych samochodów (wszystkie warianty modelowe i silnikowe).

Skomentuj na forumUdostępnij