Aktualności
30.07.2014

Toyota GT 86 CS-R3 Piesze wycieczki

Toyota, która w latach dziewięćdziesiątych zdobyła trzy tytuły mistrzów świata wśród konstruktorów i cztery wśród kierowców, wraca na rajdowe szlaki. Nie należy się jednak spodziewać wielkiej ofensywy na najwyższe kategorie serii WRC. Nową rajdówką marki będzie coupe GT 86 klasy R3, w której znajdziemy Renaulta Clio i Citroena DS3.

Przygotowaniem auta o oznaczeniu CS-R3 zajmuje się oddział Toyota Motorsport, który z prototypem pojawi się pod koniec sierpnia w tegorocznej edycji Rajdu Niemiec, dziewiątej eliminacji mistrzostw świata. Samochód, nad którym prace prowadzone są od ponad roku nie wystartuje jednak w samym rajdzie, ale w ramach testów będzie służył do przecierania szlaków przed wypuszczeniem właściwych zawodników. Toyotę poprowadzi Isolde Holderied, dwukrotna, rajdowa mistrzyni w kategorii kobiet.

Toyota GT 86 CS-R3

GT 86 CS-R3 przygotowano z myślą o niskich kosztach zakupu i eksploatacji, redukcji masy oraz utrzymaniu jak największej niezawodności i bezpieczeństwa. Zgodnie z przepisami FIA samochód będzie ważył co najmniej 1080 kilogramów, zbiornik paliwa zmieści 75 litrów, kabinę z wentylowanym dachem otoczy klatka bezpieczeństwa, a w każdym rogu znajdą się regulowane amortyzatory Reiger. Pod maską znajdziemy 4-cylindrowy, wolnossący silnik typu boxer o pojemności dwóch litrów.

Toyota GT 86 CS-R3

Zmodyfikowany układ wydechowy, nowa elektronika czy zmienione czasy otwarcia zaworów sprawią, że moc jednostki napędowej wzrośnie do przedziału 240-250 koni mechanicznych. Stado mechanicznych rumaków ruszy na tylną oś poprzez 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z możliwością regulacji. Adresowana do prywatnych zespołów i kierowców GT 86 CS-R3 o długości 4,24 metrów znajdzie się w sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje