Aktualności
18.07.2014

Ford Mustang Charakterystyka gatunku

Kilka miesięcy temu miłośników Mustanga straszono plotkami o nadciągających wersjach hybrydowej i wysokoprężnej, ale na razie nic takiego nie wyłania się na horyzoncie. Amerykańskie coupe w najnowszym wydaniu, którego pierwszą sztukę sprzedano na aukcji w styczniu za 300 tysięcy dolarów, oferowane będzie z trzema jednostkami benzynowymi do wyboru.

O takim rozdaniu wiadomo już od premiery auta, ale dopiero teraz Ford ujawnił dokładne parametry każdej z jednostek napędowych, które będą oferowane na całym świecie. Każdy z silników dostępny będzie z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów lub 6-stopniowym automatem SelectShift z łopatkami przy kierownicy i systemem pilnującym odpowiednich obrotów przy zmianie przełożenia na niższe.

Ford Mustang

Ofertę silnikową otwierać będzie wolnossąca, widlasta szóstka o mocy 304 koni mechanicznych. Zupełnie inną propozycją będzie rzędowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem serii EcoBoost. W takim przypadku dostaniemy do dyspozycji 314 koni mechanicznych oraz 433 niutonometry przy masie auta niecałych 1600 kilogramów z automatem. W bramce numer trzy znajdziemy poprawione, wolnossące V8 o pojemności pięciu litrów. Silnik ten dostarczy na tylną oś 441 koni mechanicznych i 542 niutonometry, a z automatem pojazd będzie ważył 1691 kilogramów.

Ford Mustang

Dla Mustanga EcoBoost oraz Mustanga GT producent przewidział również pakiet modyfikacji poprawiających osiągi i prowadzenie się auta. Są to między innymi: nowe elementy zawieszenia (sprężyny, amortyzatory, panewki, usztywnienia), wydajniejszy układ chłodzenia silnika, przestrojoną elektronikę (ABS, kontrola trakcji, wspomaganie kierownicy), wzmocniony układ hamulcowy, nowe ogumienie, zmianę przełożenia przekładni głównej i przedni splitter. Produkcja auta ruszyła kilka dni temu.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje