Aktualności
01.07.2014

Pikes Peak International Hill Climb Nadchodzą zmiany

Rok temu o wygraną we wspinaczce na Pikes Peak walczył z powodzeniem Sebastien Loeb za kierownicą Peugeota 208 T16 Pikes Peak, który zmiażdżył rekord trasy. W miniony weekend ekipa obstawiła Festiwal Prędkości w Goodwood, a w Kolorado zmagali się inni. Wśród murowanych faworytów znalazły się między innymi... elektryczne auta Mitsubishi.

Japońska marka pojawiła się w PPIHC z elektrycznymi samochodami już po raz trzeci. W tym roku lekkie maszyny MiEV Evolution III z napędem na wszystkie koła i czterema silnikami o łącznej mocy aż 612 koni mechanicznych wystartowały w nowej klasie, Electric Modified. Auta uzyskały drugi i trzeci wynik w całej imprezie. Greg Tracy przejechał trasę w czasie 9 minut i 8,2 sekund, Hiroshi Masuoka był o cztery sekundy wolniejszy.

Pikes Peak International Hill Climb

Dziewięćdziesiątą drugą edycję Pikes Peak International Hill Climb wygrał przy swoim trzecim podejściu Romain Dumas, którego Norma M20 zawiodła przed rokiem. Francuski kierowca, który startuje w tym roku w długodystansowych mistrzostwach świata w Porsche 919 Hybrid, miał do pokonania 20-kilometrową trasę, wznoszącą się z 2862 do 4302 metrów nad poziomem morza. Samochód tym razem nie sprawiał problemów i wjazd zakończył się wynikiem 9 minut i 5,8 sekund, o przeszło minutę lepszym od kolejnego samochodu w klasie Unlimited Division. Wygraną na Pikes Peak Dumas dopisał do swoich największych zdobyczy w postaci zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach Le Mans, Spa, Nürburgring i 12-godzinnym wyścigu na Sebring.

Pikes Peak International Hill Climb

W tym roku po raz kolejny szczęścia nie miał Nobuhiro "Monter" Tajima, który w swojej elektrycznej maszynie dojechał na trzecim miejscu w klasie bez dokładnego czasu, ponieważ awarii uległ sprzęt pomiarowy. Wszystko wskazuje jednak na to, że historyczna wygrana elektrycznego auta na Pikes Peak jest tylko kwestią czasu. W minionej edycji wśród siedmiu zespołów klas elektrycznych (samochody produkcyjne i zmodyfikowane) znalazł się również Roadster od Tesli, przemianowany na eO PP02, którego moc podniesiono do okolic 500 koni mechanicznych. Auto przygotowane przez Drive eO wykręciło czas 12 minut i 57,5 sekund.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje