Aktualności
21.06.2014

Fratelli Frigerio Berlinetta Kieszonkowe coupe

Włosi od zawsze mieli rękę to niewielkich, zgrabnych coupe o wielkich możliwościach, których pozycję broni dzisiaj Alfa Romeo 4C. Najlepszym okresem dla tego typu aut były lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte, do których wraca w tym roku zakład Officine Fratelli Frigerio. Manufaktura przenosi nas w czasie z modelem FF Berlinetta.

Małe coupe, utrzymane w stylu obowiązującym przed pięcioma dekadami, zadebiutowało na niedawnym konkursie elegancji Villa d'Este. Samochód został zbudowany w całości ręcznie i tak też będą produkowane kolejne egzemplarze. Wnętrze pojazdu wypełniono po sam dach skórzaną tapicerką, a przed kierowcą umieszczono drewnianą kierownicę. We współpracy z włoskim Matteograssi przygotowano nie tylko starannie wykończoną kabinę, ale również dopasowany specjalnie do samochodu zestaw bagażowy.

Fratelli Frigerio Berlinetta

Karoserię Betlinetty wykonano w całości z aluminium i naciągnięto ma rurową ramę przestrzenną ze stali ze skrzynkowymi, wzmocnionymi sekcjami z przodu i z tyłu, zaprojektowaną przy użyciu komputerów. Pojazd, za którym stoją bracia Frigerio, Leonardo oraz Vittorio, mierzy tylko 398 centymetrów długości i waży 840 kilogramów. Na chwilę obecną to tylko prototyp, ale firma już zbiera pierwszych, potencjalnych klientów, mające zaprocentować w przyszłości kontakty i przygotowuje się do limitowanej produkcji.

Fratelli Frigerio Berlinetta

Pod maską FF Berlinetty z przodu pracuje czterocylindrowy, rzędowy silnik z katalogu Alfy Romeo o pojemności ponad 1,9 litra z dwoma gaźnikami Webera, który produkuje 170 koni mechanicznych. To wystarcza, aby rozpędzić się nawet do 245 kilometrów na godzinę. Motor współpracuje z ręczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, za pośrednictwem której porozumiewa się z ogumieniem Dunlopa na szprychowych obręczach.

Skomentuj na forumUdostępnij