Aktualności
19.06.2014

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Szybsze bicie serca

Rodzina CLS spod znaku Mercedes-Benza, obejmująca obecnie 4-drzwiową limuzynę o profilu coupe oraz kombi o nazwie Shooting Brake, ma już dziesięć lat. Od prawie czterech lat na rynku bryluje druga generacja, której wiek wskazywał na coraz pilniejszą potrzebę przeprowadzenia modernizacji. I oto jest: odmłodzony CLS łącznie z CLS 63 AMG.

Najważniejszą nowością w całej gamie jest przeprojektowany przód z nowymi, adaptacyjnymi światłami MultiBeam LED, które dostosowują się do warunków pogodowych i ruchu drogowego. Nowy system ma również funkcję "przywitania": światła jaśnieją na niebiesko w momencie otworzenia auta. W kabinie zmieniono szereg mniejszych detali, a także zainstalowano nowy wyświetlacz o średnicy ośmiu cali i nową, sportową, 3-ramienną kierownicę. O zastępach elektroniki, czuwającej nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów nie wspominając...

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake

Podstawowa oferta silnikowa składa się z pięciu jednostek, wśród których nowością jest wysokoprężny CLS 220 BlueTec i benzynowy CLS 400. Czterocylindrowy motor 220 z dwustopniowym turbodoładowaniem rozwija 170 KM oraz 400 Nm, a 3,5-litrowa, widlasta szóstka w 400 z podwójnym doładowaniem produkuje 333 KM i 480 Nm. Pozostałe opcje to 204-konny CLS 250 BlueTec, CLS 350 BlueTec z wysokoprężnym V6 o mocy 258 KM i momencie 620 Nm oraz CLS 500 o mocy 408 KM i momencie 600 Nm.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Cztery z podstawowych wariantów silnikowych dostępne będą z napędem na wszystkie koła 4Matic (wcześniej oferowano tylko dwa, nowe to CLS 250 BlueTec oraz CLS 400). Zupełną nowością jest 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic, która w porównaniu do 7G-Tronic Plus gwarantować ma mniejsze zużycie paliwa, płynniejszą zmianę przełożeń i większą zwinność auta. Przekładnia ta będzie dostępna w modelach CLS 220 BlueTec, CLS 250 BlueTec, CLS 350 BlueTec oraz CLS 500.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Odmłodzony CLS 63 AMG będzie legitymował się identycznymi parametrami, do jakich podciągnięto go w ubiegłym roku. Już w zwykłym wydaniu z 5,5-litrowego, podwójnie doładowanego V8 od AMG płynąć będzie 557 KM oraz 720 Nm. W wersji S-Model z napędem na obie osie możliwości silnika wzrosną do 585 KM oraz 800 Nm. To ostatnie połączenie pozwoli na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie zaledwie 3,7 sekund przy symbolicznym tylko wzroście średniego zużycia paliwa z 10,4 do 10,6 litrów na sto kilometrów według normy NEDC, która ma być wkrótce zastąpiona standardem pomiarowym mającym się bardziej ku rzeczywistości.

Skomentuj na forumUdostępnij