Aktualności
03.06.2014

Mitsubishi MiEV Evolution III Kurs na wygraną

W przypadku wyścigu na wierzchołek Pikes Peak największe emocje wzbudzają pojazdy klasy Unlimited, ale z roku na rok wzrasta również znaczenie samochodów z napędem elektrycznym. Na aktualnej liście startowej jest już siedem zgłoszeń aut elektrycznych, w tym dwa fabryczne zespołu Mistubishi, który wystartuje trzeci raz z rzędu.

Japończycy na tegoroczną edycję prestiżowego Pikes Peak International Hill Climb przygotowali już trzecią ewolucję wyścigowego modelu MiEV. W pierwszym wydaniu pojazd napędzany był trzema silnikami elektrycznymi o mocy 109 KM każdy. Zeszłoroczny Evolution II miał już cztery silniki o mocy 136 KM. Najnowsza maszynka jest oczywiście jeszcze mocniejsza i przy okazji znacząco zmodernizowana aerodynamicznie, od wielkiej "szufli" na przedzie po zawieszoną wysoko z tyłu "półkę".

Mitsubishi MiEV Evolution III

Evolution III o długości 487 centymetrów realizuje schemat silników elektrycznych zlokalizowanych przy każdym z 18-calowych kół. Każdy motor produkuje maksymalnie prawie 152 KM, co przekłada się na sumaryczną moc blisko 612 koni mechanicznych. Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach produkcji firmy Lithium Energy Japan, których pojemność sięga 50 kWh.

Mitsubishi MiEV Evolution III

W nowej klasie Electric Modified Division zostaną wystawione dwa egzemplarze elektrycznego Mitsubishi. Pierwszą sztukę poprowadzi Hiroshi Masuoka, dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar, a w drugiej zasiądzie Greg Tracy, sześciokrotny zwycięzca Pikes Peak na dwóch kołach. Obaj w ubiegłym roku startowali modelem MiEV Evolution II. Cała impreza w stanie Kolorado odbędzie się w tym roku w dniach od 23 do 29 czerwca.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje