Aktualności
11.04.2014

Peugeot Exalt Materia ożywiona i nieożywiona

Francuzi kontynuują wątek, który niecałe dwa lata temu podjął spektakularny koncept Onyx, bazujący luźnie na torowym 908, który swego czasu triumfował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i pucharze Le Mans. Nowe dzieło o nazwie Exalt ma zupełnie inny charakter. To luksusowa limuzyna, wycelowana prosto w klienta z Chin.

Exalt - z angielskiego "wychwalać" - łączy z Onyxem zainteresowania różnego typu materiałami, szczególnie o pochodzeniu naturalnym, oraz ich unikatową obróbką. Karoserię auta wykonano w całości z ręcznie formowanych arkuszy nagiej stali, której w tylnej części nadwozia w kolorze miedzi nadano teksturę... skóry rekina. We wnętrzu króluje drewno, chińskie tkaniny i panele z tworzyw sztucznych, powstałe na drodze trójwymiarowego druku. Nad wystrojem kabiny pracowało między innymi chińskie studio PINWU.

Peugeot Exalt

Z myślą o zapewnieniu atrakcji kierowcy i wszystkim trzem pasażerom zastosowano tu panel kontrolny i-Cockpit, inspirowany... światem muzyki. Obok przycisków i ekranów dotykowych, skupionych wokół kierownicy i tunelu środkowego, Exalt może pochwalić się także systemem odświeżania i wymiany powietrza Pure Blue. Na postoju układ taki uwalnia środki bakteriobójcze i grzybobójcze, a w trakcie jazdy przepuszcza powietrze przez specjalny, organiczny filtr oraz filtr cząsteczek stałych.

Peugeot Exalt

Koncept Peugeota waży około 1700 kilogramów i mierzy 4,7 metry długości. Do jego napędu zaprzęgnięto umieszczoną z przodu, 1,6-litrową, turbodoładowaną jednostkę spalinową o mocy 270 KM oraz ulokowany z tyłu, elektryczny motor o mocy 70 KM, dzięki któremu moc całego układu napędowego sięga 340 KM. Exalt będzie miał swoją światową premierę już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Pekinie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje