Aktualności
20.03.2014

Porsche Cayman GTS Uciekający punkt odniesienia

Cayman, który debiutował w roku 2005, już dawno wyrobił sobie własną markę i udowodnił, że jest pełnoprawnym autem sportowym, które nie ustępuje 911. W tym roku wzbije się jeszcze wyżej: dołączy do rodziny spod znaku GTS, czyli Gran Turismo Sport. Oznacza to, że będzie jeszcze mocniejszy, jeszcze zwinniejszy i jeszcze szybszy.

Z wyglądu pojazd zmienił się przede wszystkim z przodu, gdzie wymieniono cały pas zderzaka. Wraz z wszystkimi nowościami w stosunku do Caymana S przybyły 24 milimetry na długość i ubyło 11 milimetrów na wysokość. Standardem w GTS są sportowe fotele, detale obszyte Alcantarą, 20-calowe felgi Carrera S, przednie reflektory z systemem Porsche Dynamic Light System, pakiet Sport Chrono i adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management. Opcją jest między innymi zestrojone na sportową jazdę, obniżone o 20 milimetrów zawieszenie.

Porsche Cayman GTS

Silnik w wydaniu GTS jest ewolucją jednostki, która pracuje w pokazanej półtora roku temu wersji S. Sześciocylindrowy motor typu boxer o pojemności 3,4 litrów produkuje teraz o 15 KM i 10 Nm więcej: w sumie 340 KM i 380 Nm (to tylko 10 koni i 10 niutonometrów mniej, niż w przypadku większego modelu 911 Carrera). Coupe przytyło jednocześnie o 25 kilogramów (według norm DIN waży w najlepszym przypadku 1345 kilogramów), co oznacza, że na każdy koń mechaniczny przypada niecałe 3,96 kg.

Porsche Cayman GTS

Cayman GTS wykorzystuje w standardzie 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów, a za dopłatą dostępny jest mechanizm PDK o siedmiu przełożeniach, z którą waży o 30 kilogramów więcej. Manual pozwala na rozwinięcie 100 km/h w czasie 4,9 sekund. Ze skrzynią PDK i w trybie Sport+ auto jest szybsze o 0,3 sekundy. Prędkość maksymalna z ręczną skrzynią biegów sięga 285 km/h. Średnie zużycie paliwa w zależności od wybranej przekładni zamyka się w przedziale od 8,2 do 9 litrów na sto kilometrów.

Porsche Cayman GTS

Porsche Cayman GTS pojawi się w salonach sprzedaży już w maju, ale auto można zamawiać już teraz. Na terenie Niemiec wyceniono je na 73,76 tysięcy euro, wliczając w to podatek VAT i lokalne opłaty. Obecnie to blisko 310 tysięcy złotych. Równolegle z roadsterem zadebiutuje także nowy, 330-konny roadster Boxster GTS. Oba modele po sprzedaży wszystkich sztuk 918 Spydera będą najszybszymi samochodami Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie, które będzie można posiąść z niczym nie zmąconym zapachem nowości.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje