Aktualności
20.03.2014

Porsche Boxster GTS Bieg w kierunku lata

Gama modeli Porsche spod znaku Gran Turismo Sport, której korzenie sięgają coupe 904 Carrera GTS z lat sześćdziesiątych, powiększyła się o najmniejszego w obecnej ofercie marki roadstera. Zupełnie nowy Boxster GTS podnosi poprzeczkę do poziomu obcego dotychczas Boxsterowi i zbliża go jeszcze bardziej do 911 Cabrio.

Silnik w wydaniu GTS stanowi kolejny krok w ewolucji jednostki, która pracuje już w Boxsterze S. Sześciocylindrowy motor typu boxer o pojemności 3,4 litrów produkuje teraz o 15 KM i 10 Nm więcej: w sumie 330 KM i 370 Nm (20 KM i 20 Nm w tyle za większym modelem 911 Carrera Cabriolet). Auto przytyło jednocześnie o 25 kilogramów (według norm DIN waży w najlepszym przypadku 1345 kilogramów), co oznacza, że na każdy koń mechaniczny przypada niecałe 4,08 kg.

Porsche Boxster GTS

Stylistycznie auto zmieniło się przede wszystkim z przodu, gdzie wymieniono cały pas zderzaka. Wraz z wszystkimi zmianami przybyło 30 milimetrów na długość i ubyło osiem milimetrów na wysokość. Standardem w GTS są sportowe fotele, detale obszyte Alcantarą, 20-calowe felgi Carrera S, przednie reflektory z systemem Porsche Dynamic Light System, pakiet Sport Chrono i adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management. Opcją jest między innymi zestrojone na sportową jazdę, obniżone o 20 milimetrów zawieszenie.

Porsche Boxster GTS

Boxster GTS wykorzystuje w standardzie 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów, a za dopłatą dostępny jest mechanizm PDK o siedmiu przełożeniach. Manual pozwala na rozwinięcie 100 km/h w czasie pięciu sekund. Ze skrzynią PDK i w trybie Sport+ auto jest szybsze o 0,3 sekundy. Prędkość maksymalna po raz pierwszy w Boxsterze przekracza 280 km/h (z ręczną skrzynią biegów). Średnie zużycie paliwa w zależności od wybranej przekładni zamyka się w przedziale od 8,2 do 9 litrów na sto kilometrów.

Porsche Boxster GTS

Porsche Boxster GTS pojawi się w salonach sprzedaży już w maju, ale roadstera można zamawiać już teraz. Na terenie Niemiec auto wyceniono na 69,95 tysięcy euro, wliczając w to podatek VAT i lokalne opłaty. Obecnie to blisko 295 tysięcy złotych. Równolegle z roadsterem zadebiutuje także nowe, 340-konne coupe Cayman GTS. Oba modele po sprzedaży wszystkich sztuk 918 Spydera będą najszybszymi samochodami Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie, które będzie można posiąść z niczym nie zmąconym zapachem nowości.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje