Aktualności
14.03.2014

Seat Leon Cupra Mistrz Nordschleife

Nikt nie jest pewny jak do tego doszło, ale w wielkiej rodzinie Volkswagena mamy obecnie rasowego hot-hatcha, któremu do zawstydzenia Golfa GTI nie brakuje praktycznie niczego. Golf R oczywiście wyrównuje rachunek, ale fakty mówią same za siebie: Leon Cupra jest mocniejszy od GTI i objeżdża Nordschleife z rekordowym czasem.

Leona Cuprę znamy dobrze od połowy stycznia, ale warto przypomnieć z czym dokładnie mamy do czynienia. Hiszpański model napędzany jest turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów, mocy 265 KM i momencie obrotowym 350 Nm, a w wydaniu 280 o mocy 280 KM. Moc lądujące na przednich kołach poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz, do wyboru, ręczną skrzynię biegów lub przekładnię DSG.

Seat Leon Cupra

W najlepszym przypadku (kombinacja skrzyni biegów i wersji nadwoziowej, trzy- lub pięciodrzwiowej) auto rozwija setkę w czasie jedynie 5,7 sekund i rozpędza się do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h. Od kilkunastu dni znamy też wynik wizyty auta na pętli Nuerburgring Nordschleife. 280-konny kompakt z paczką Performance Pack (wydajniejsze hamulce Brembo, 19-calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2) pokonał trasę w rekordowym czasie 7 minut i 58,4 sekundy.

Seat Leon Cupra

To najlepszy czas, uzyskany na niemieckim obiekcie przez auto drogowe z napędem przenoszonym na przednią oś! Seat zostawił w tyle o ponad 5,5 sekund Alfę Romeo 4C, zrównał się z aktualnym Porsche Boxsterem S i tylko niecałe 3,5 sekundy ustąpił BMW M5 i Mercedes-Benzowi E 63 AMG w wersji S. Daleko w tyle, z czasem 8:14 został również Volkswagen Golf R. Chyba wyrównywanie rachunków straciło na ważności...

Skomentuj na forumUdostępnij