Aktualności
13.03.2014

Rolls-Royce Ghost Series II

Najmniejszy Rolls-Royce ma już pięć lat, co oznacza, że najwyższa pora na poważniejsze zmiany, a nie tylko wydłużanie listy wyposażenia dodatkowego i kreowanie limitowanych serii, o których posiadanie ubiegają się najbogatsi tego świata. Wszystkie nowości wchodzą w tym miesiącu w życie pod postacią Ghosta drugiej serii.

Odmłodzona maszyna debiutuje po zaledwie dwóch miesiącach od ujawnienia 601-konnego wydania Ghost V-Specification. Z zewnątrz zmieniono przede wszystkim przednie światła w technologii LED, zderzaki, maskę silnika oraz felgi, a także dodano do listy życzeń nowe kolory lakierów. W środku znalazły się między innymi nowe fotele z większym stopniem regulacji, zmienione wskaźniki i zegar na desce rozdzielczej oraz nowe tapicerki ze skóry i wykładziny.

Rolls-Royce Ghost Series II

Z technologicznego punktu widzenia udoskonalono nie tylko pracę adaptacyjnych reflektorów LED. Brytyjczycy poświęcili czas również na poprawę działania adaptacyjnego zawieszenia i połączenie automatycznej skrzyni biegów z systemem satelitarnym, dzięki czemu pojazd z wyprzedzeniem wie czego się spodziewać i jaką kombinację zmiany przełożeń wykonać. W ubiegłym roku system ten zadebiutował w coupe Wraith. Ghost Series II otrzyma go w każdym przypadku w standardzie.

Rolls-Royce Ghost Series II

Pod maską bez zmian: 6,6-litrowe, podwójnie doładowane V12 o mocy 570 koni mechanicznych i momencie obrotowym 780 niutonometrów, połączone z 8-stopniowym automatem ZF. Do wyboru: 5,4-metrowy Ghost z rozstawem osi 3295 milimetrów i masą 2360 kilogramów lub 5,57-metrowy Ghost EWB z rozstawem osi 3465 milimetrów i masą 2420 kilogramów. W obu przypadkach rozpędzimy się tylko do 250 km/h, a setkę zobaczymy po 4,9 lub pięciu sekundach. Średnie spalanie: około 14 litrów na 100 kilometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij