Aktualności
12.03.2014

Ermini Seiottosei Zwinna kotka

Ermini Automobili Italia to kolejna, włoska firma, produkująca sportowe samochody, która wraca w tej dekadzie do żywych. Zakład, który kilka ostatnich lat spędził na torach wyścigowych, przymierza się do wznowienia produkcji pojazdów drogowych. Jego przyszłość zwiastuje prototypowa barchetta o nazwie Seiottosei, czyli 686.

Samochód przygotowano wspólnie z turyńską Osellą, której korzenie sięgają lat siedemdziesiątych i Formuły 1, a prace nad autem trwały blisko trzy lata. Maszyna powstała według przepisu "mniej znaczy więcej": oparto ją na rurowej ramie o masie tylko 40 kilogramów, wyposażono w lekką karoserię z aluminium, zawieszenie typu push-rod oraz umieszczony centralnie silnik Renault F4RT RS, który pod maską francuskich aut produkuje do 265 KM i 360 Nm.

Ermini Seiottosei

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem na pokładzie 4,12-metrowego, włoskiego auta ma wydzielać dzięki interwencji LRM Motors od 300 do 320 koni mechanicznych. Moc na tylną oś przekazuje 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, a całe auto waży tylko 686 kilogramów, stąd też jego nazwa. Sprint od zera do 100 kilometrów na godzinę ma według twórców zajmować niecałe 3,5 sekund, a prędkość maksymalna ograniczona będzie do 270 km/h. Nie wiadomo jeszcze kiedy auto będzie gotowe do sprzedaży ani ile może kosztować.

Ermini Seiottosei

Początki firmy sięgają lat czterdziestych, kiedy to budowę własnych aut wyścigowych i sportowych rozpoczął Pasquale "Pasquino" Ermini. Włoch, urodzony w 1905 roku, po zakończeniu edukacji zaczynał karierę jako mechanik i pilot. Obsługiwał między innymi Talboty w wyścigach Grand Prix, które prowadził Emilio Materassi. Później zajmował się Alfami Romeo. Konstruktor zmarł w 1958 roku, a jego firma, prowadzona tylko w celu serwisowania prywatnych samochodów, zamknęła bramy cztery lata później.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje