Aktualności
07.03.2014

Audi TT Trzecia generacja

Najmniejsze, sportowe Audi ma już za sobą prawie dwie dekady istnienia i dwa cykle życiowe, na które złożyły się pierwsza generacja z 1998 roku i druga z roku 2006. Zgodnie z 8-letnim okresem panowania w tym roku nadszedł czas na trzecią generację. Model debiutuje od razu w zwykłych wydaniach TT oraz jako mocniejsze TTS.

Ogólnych rysów TT marka nie mogła oczywiście zmieniać i auta jak zwykle nie można pomylić z żadnym innym. Przód i tył narysowano teraz kilkunastoma prostymi liniami, bez miękkich łuków, ale z dostatkiem ostrych kątów. Pod kloszami przednich świateł mogą znaleźć się standardowe xenony lub opconalne LED'y, także w technologii Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Tył ze spoilerem unoszonym automatycznie przy prędkościach powyżej 120 km/h, świeci w całości na LED'owo.

Audi TT

Trzecia generacja TT mierzy 4,18 metrów długości, a rozstaw jej osi sięga 2505 milimetrów, czyli o 37 milimetrów więcej, niż poprzednio. W wydaniu z 2-litrowym silnikiem TFSI auto waży 1230 kilogramów, czyli o około 50 kilogramów mniej, niż poprzednik. Bagażnik 2+2-osobowego coupe rozrósł się o 13 litrów do 305 litrów. Całe wnętrze, deska rozdzielcza z 12,3-calowym ekranem TFT, kierownica i tak dalej zostały zaprojektowane od zera według zasady "mniej znaczy więcej". Za dopłatą kabinę nagłaśnia sprzęt grający Bang & Olufsen.

Audi TT

Oferta silnikowa obejmie trzy, 4-cylindrowe jednostki napędowe TFSI i TDI, współpracujące z ręczną skrzynią biegów lub przekładnią S Tronic (obie o sześciu przełożeniach) i przekazujące napęd na przód lub wszystkie cztery koła. Podstawowy wybór sprowadzi się do benzynowego (moc 230 KM i moment 370 Nm) lub wysokoprężnego (moc 184 KM i moment 380 Nm) silnika o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Audi TTS

Pod maską Audi TTS znajdziemy 2-litrowy motor o mocy 310 KM i momencie 380 Nm, które lądują na wszystkich czterech kołach. Pojazd rozwija setkę w czasie 4,7 sekund i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Podstawowa benzyna z napędem na przód jest wolniejsza o 1,3 sekundy, a z układem quattro o 0,6 sekundy. Diesel rozwija 100 km/h w 7,2 sekundy i osiąga maksymalnie 235 km/h, ale spala średnio 4,2 l/100km. Benzynowe TT potrzebuje niecałe 7 litrów.

Skomentuj na forumUdostępnij