Aktualności
07.03.2014

Nissan Juke Nismo RS Szybka podmiana

Pod koniec listopada Nissan ogłosił Juke'a w wydaniu Nismo RS, jeszcze mocniejszego i jeszcze bardziej nakręconego na szybką jazdę, niż zwykły, 200-konny Nismo. W tym miesiącu bazowy Juke przeszedł gruntowny face-liffting, a razem z nim... zmienił się od razu także Nismo RS. Kariera pierwszej serii RS trwała rekordowo krótko.

Odmłodzony model otrzymał od stylistów między innymi przeprojektowane zderzaki, światła, progi i felgi, a producent rozszerzył możliwości indywidualizacji każdego egzemplarza. W wersji RS w porównaniu do zwykłego Nismo zmodyfikowano zawieszenie, układ hamulcowy (średnica przednich tarcz wzrosła z 296 do 320 mm), poszerzono wyposażenie, zwiększono sztywność całej konstrukcji i poprzez nowe elementy układów dolotowego i wydechowego podniesiono parametry silnika.

Nissan Juke Nismo RS

Turbodoładowana jednostka serii DIG-T o pojemności 1,6 litra produkuje teraz 218 koni mechanicznych i 280 niutonometrów, czyli o 18 KM i 30 Nm więcej, niż w zwykłym Juke Nismo. Do wyboru mamy podwozie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, ręczną skrzynią biegów i napędem przekazywanym na przód lub napędem na obie osie, systemem Torque Vectoring oraz bezstopniową przekładnią Xtronic z łopatkami przy kierownicy.

Nissan Juke Nismo RS

Juke Nismo RS z opcjonalnymi, kubełkowymi fotelami Recaro pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w późniejszym okresie tego roku, wtedy też poznamy jego ceny i osiągi. Aktualnie z autem można zapoznać się osobiście na wystawie samochodowej w Genewie, która dla zwiedzających będzie otwarta do szesnastego marca włącznie. W tym samym miejscu znajdziemy także najnowszego, 600-konnego Nissana GT-R Nismo.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje