Aktualności
28.02.2014

Abt RS6-R Avant Moc to nie wszystko

Abt zabiera się po raz kolejny za 560-konne Audi RS6 Avant. Poprzednie kontakty tunera z tym modelem zaowocowały pakietami, w ramach których zwiększano moc silnika do 666 lub 700 koni mechanicznych. Najnowsza propozycja to zestaw jeszcze bardziej kompleksowych modyfikacji, który zamknięto pod nazwą RS6-R. R oznacza tu "wyścigowy".

Niemieckie kombi nie jest pierwszym autem, na które padłby wybór w obliczu poszukiwania samochodu torowego, ale dzięki staraniom Abt model RS6 może awansować o kilka pozycji. Tuner przygotował dla auta nowe, 22-calowe felgi z ogumieniem Dunlop, nowe elementy zawieszenia z możliwością regulacji prześwitu, poprawiający docisk aerodynamiczny pakiet nadwoziowy z włókien węglowych oraz zmiany we wnętrzu z nową kierownicą z diodami LED, sygnalizującymi obroty silnika na czele.

Abt RS6-R Avant

Zestaw silnikowy sprowadza się do nowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej oraz wymiany układu elektronicznego, sterującego pracą 4-litrowej, widlastej ósemki. W efekcie podwójnie doładowany motor produkuje 730 koni mechanicznych oraz 920 niutonometrów - dokładnie o 170 KM i 220 Nm więcej, niż seryjnie. Lawina mocy i momentu obrotowego spada oczywiście na wszystkie cztery koła, w tym przypadku z ogumieniem w rozmiarze 295/25. Tuner zamierza zmodyfikować tylko 25 sztuk RS6 do takiej właśnie specyfikacji.

Abt RS6-R Avant

Tuner określa możliwości swojego auta na skromne 320 kilometrów na godzinę, o przyspieszeniach nie informuje. Samochód zostanie pokazany publicznie w przyszłym tygodniu na salonie w Genewie, który będzie można zwiedzać do 16 marca. Abt pokaże w tym samym miejscu także 410-konne RS Q3, 300-konnego Golfa Dark Edition oraz bolid Formuły E w swoich barwach, w którym jesienią tego roku w elektrycznych mistrzostwach świata wystartują Lucas di Grassi i Daniel Abt.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje