Aktualności
22.02.2014

Volkswagen Golf GTE Wskaźniki płynności

Rodzina usportowionych Golfów spod znaku GT powiększy się w tym roku do trzech wariantów. Obok benzynowego GTI oraz wysokoprężnego GTD po raz pierwszy w ofercie Volkswagena pojawi się wersja GTE. Litera E oznacza w tym przypadku elektryczność, a całe auto jest hybrydą z silnikiem spalinowym oraz elektrycznym.

Najnowsza ewolucja Golfa zasilana jest turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,4 litra i mocy 150 koni mechanicznych, któremu towarzyszy silnik elektryczny o mocy 102 KM. Cały układ napędowy produkuje maksymalnie 204 KM i 350 Nm. To tyle samo niutonometrów i o 16 KM mniej, niż w modelu Golf GTI oraz o 20 KM więcej i 30 Nm mniej, niż w przypadku Golfa GTD. Napęd na przednią oś przenoszony jest poprzez 6-stopniową przekładnię DSG.

Volkswagen Golf GTE

Golf GTE waży 1524 kilogramy, z czego 120 kilogramów zajmują same baterie. Samochód z obowiązkową tapicerką w kratę rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,6 sekund i rozwija prędkość maksymalną 217 km/h. Auto może poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, w którym może pokonać do 50 kilometrów z prędkością do 130 km/h. Średnie zużycie paliwa według cyklu NEDC sięga 1,5 litra na 100 kilometrów, a całkowity, teoretyczny zasiąg auta dochodzi do 940 kilometrów. Baterie auta można ładować ze zwykłego gniazdka.

Volkswagen Golf GTE

Model GTE pojawi się w salonach sprzedaży jesienią tego roku, a swoją światową premierę przeżyje na wystawie w Genewie w przyszłym miesiącu. Volkswagen nie zdradza jeszcze jego ceny. Samochód jest już piątą wersją napędową siódmej generacji Golfa, którą oparto na modularnej platformie MQB (Modularer Querbaukasten). Poza GTE auto oferowane jest fabrycznie z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, z jednostkami przystosowanymi do spalania naturalnego gazu CNG, a także w wersji elektrycznej (e-Golf). Obecnie to jedyny taki przypadek na świecie.

Skomentuj na forumUdostępnij