Aktualności
30.01.2014

Williams FW36 Nowy program

Ubiegły rok był jednym z najgorszych w historii zespołu Franka Williamsa. Jeden z najstarszych i najbardziej utytułowanych składów w Formule 1 tylko dwa razy znalazł się w punktowanej strefie. Z nowym bolidem FW36, który pokazano po raz pierwszy w tym tygodniu, wiązane są nadzieje na o wiele lepsze wyniki.

Williams FW36 zadebiutował podczas pierwszych, przedsezonowych testów na torze Jerez, podczas których każdy zespół musiał się zmierzyć z różnej natury problemami technicznymi (Raikkonen w Ferrari pierwszego dnia wykonał najwięcej okrążeń: 31). A wszystko przez rewolucję w przepisach, która w miejsce wolnossących silników V8 z systemami KERS wprowadza turbodoładowane V6 o pojemności tylko 1,6 litra z dwoma układami odzyskiwania energii (kinetycznej i termicznej).

Williams FW36

Williams, który ma na koncie aż dziewięć tytułów mistrza świata konstruktorów, przesiądzie się po dwóch latach z silnika Renault Sport na zespół napędowy Mercedes-Benza o oznaczeniu PU106A Hybrid. Z tego samego układu korzystać w tym roku będą również zespoły Mercedes AMG, McLaren oraz Force India. Równie liczna będzie grupa zasilana układem Energy F1-2014 od Renault, a silnik 059/3 od Ferrari umieszczą w swoich maszynach trzy drużyny. Więcej opcji dzięki Hondzie pojawi się w sezonie 2015.

Williams FW36

Na ten rok u Williamsa zostanie Valtteri Bottas, który zadebiutował w Formule 1 w minionym sezonie. Drugi kierowca w podstawowym składzie to Felipe Massa, który po ośmiu latach i jedenastu wygranych wyścigach opuścił szeregi Ferrari. Na pierwszy rok nowej ery turbo ma złożyć się dziewiętnaście eliminacji. Pierwsza z nich, Grand Prix Australii, odbędzie się w połowie marca.

Skomentuj na forumUdostępnij