Aktualności
12.09.2008

O.CT RS6 Avant i O.CT R8 Podwójne uderzenie

Po chwilowej przerwie powraca temat tuningu Audi RS6 Avant, tym razem nie w wydaniu niemieckim. W dalszym ciągu czekamy na kompletny pakiet od szwajcarskiego zakładu Sportec, podczas gdy z własnymi modyfikacjami wychodzi właśnie O.CT Tuning. Austriacy jednocześnie prezentują wizję supercoupe R8!

W przypadku mniejszego i słabszego modelu tuner poczynił kilka zmian w kanałach dolotowych i wydechu, przeprogramował ECU oraz pogrzebał w oprogramowaniu auta poprzez port diagnostyczny. Cała reszta pozostała w takim stanie, w jakim wyjechała z fabryki.

O.CT RS6 i O.CT R8

Po tak subtelnych zmianach moc R8 wzrosła z 420 do 446 KM a maksymalny moment obrotowy z 430 do 460 Nm. Zarówno moment i moc charakteryzują się stałym przyrostem w całym zakresie obrotów (w serii była to stała wartość w szerokim zakresie obrotów). W sprincie do 250 km/h R8 od O.CT ma wyprzedzać seryjne auto aż o 29 długości, a w konkursie 0-100 km/h być szybsze o 0,3 sekundy (4,3 s).

O.CT RS6 i O.CT R8

O wiele poważniejsze zmiany wprowadzono w RS6: mamy tu przeprogramowane ECU, nowy układ wydechowy, nowe tarcze hamulcowe, na życzenie nowe felgi i podkładki zwiększające rozstaw osi czy dachowy spoiler z włókien węglowych. Moc 5-litrowego V10 wzrasta z 580 do 650 KM a moment z 650 do 750 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h pochłania teraz niezauważalne 3,9 sekundy a prędkość maksymalna ma sięgać aż 325 km/h!

O.CT RS6

Na tym nie koniec! Tuner przygotowuje już kolejny etap modyfikacji RS6. Jego finałem miałoby być okrągłe 700 KM, czyli tyle, ile u szczytowych osiągnięć konkurencji.

Skomentuj na forumUdostępnij