Aktualności
06.12.2013

Bugatti Veyron 400 sprzedanych sztuk

Bugatti Veyron po raz kolejny osiąga liczbę 400. W kwietniu 2005 podczas testów rozpędził się do rekordowych 408,47 km/h, a wczoraj sięgnął dokładnie czterystu sprzedanych egzemplarzy. Nie znaczy to jednak, że jego koniec jest bliski. Maszyna zostanie z nami jeszcze przez co najmniej dwa lata.

Bugatti, przejęte w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych przez Volkswagena, pokazało pierwszy koncept Veyrona już w 1999 roku. Samochód wyposażono wówczas w 6,3-litrowy silnik W18, który rozwijał około 555 KM. Koncepcja ta szybko uległa zmianie, a na pokładzie kolejnej ewolucji Veyrona rok później umieszczono jednostkę W16 o mocy około 650 KM. W roku 2001 przedstawiono przeprojektowanego Veyrona z czterema turbosprężarkami z zamiarem wprowadzenia go do produkcji.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Seryjny Veyron o mocy aż 1001 koni mechanicznych zadebiutował w połowie 2005 roku. Pojazd obiecywał rozpędzenie się do 100 km/h w czasie zaledwie 2,5 sekund i prędkość maksymalną 407 km/h. Od tamtego czasu na koncie Bugatti wylądowało kilka rekordów prędkości, w ofercie pojawiła się otwarta wersja nadwoziowa Grand Sport, wydania o mocy zwiększonej do 1200 KM oraz niezliczone edycje limitowane. Ostatnie coupe, którego produkcję ograniczono do 300 sztuk, sprzedano w czerwcu 2011 roku.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Obecnie w ofercie marki znajduje się tylko limitowany do 150 egzemplarzy Veyron Grand Sport, ze szczególnym wskazaniem na 1200-konną ewolucję Vitesse i będącą w połowie drogi kolekcję "Les Legendes de Bugatti". Veyron numer 400 pochodzi właśnie z takiej kolekcji. To trzecia i ostatnia sztuka specjalnie wykończonego Vitesse, dedykowana Jean-Pierre'owi Wimille'owi, który był w latach trzydziestych ubiegłego stulecia fabrycznym kierowcą Bugatti (stojącym między innymi za dwoma wygranymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans).

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille

Maszyna numer 400, warta 2,13 miliony euro, nie wliczając podatków i kosztów transportów, powędruje na Bliski Wschód. Tym samym przed Bugatti stanie zadanie sprzedania ostatnich 50 egzemplarzy Veyrona, którego produkcja może potrwać nawet do 2015 roku. Aktualnie marka obecna jest w osiemnastu krajach, w których znajduje się trzydzieści oficjalnych punktów sprzedaży i punktów serwisowych (Europa, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Bliski Wschód, Japonia, Singapur oraz Chiny).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje