Aktualności
23.11.2013

Renault Clio R3T Rajdowy talent

Oddział Renault Sport Technologies ma pełne ręcę roboty. Placówka nie tylko majstruje przy drogowych autach marki, ale także przykłada się do bolidu Formuły E, która startuje w przyszłym roku i poszerza własną ofertę samochodów wyczynowych. Najnowszy z nich to kolejne wcielenie rajdowego Clio R3.

Pierwsze Clio R3, oferujące osiągi klasy Super 1600 za połowę ceny, pojawiło się w 2006 roku. Od tamtego roku auto znalazło 373 nabywców, wygrało setki imprez i zdobyło dziesiątki tytułów mistrzowskich. W ciągu kolejnych lat gamę rajdowych Renówek poszerzono o Twingo R2 Evo, Twingo R1 oraz Megane N4. Teraz dołącza do nich nowe Clio R3T.

Renault Clio R3T

Rajdówka bazuje na drogowym Clio RS 200, co oznacza, że napędza ją turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litrów. Silnik poddany modyfikacjom przez Renault Sport współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, którą kontrolujemy łopatkami przy kierownicy (szczególnie polecane na asfalcie). Nową przekładnię dostarczyła firma Sadev, nowe elementy zawieszenia Sachs, hamulce PFC, a elektronikę Cosworth.

Renault Clio R3T

Pierwszym startem Renault Clio R3T jest francuski Rajd du Var, ostatnia eliminacja tegorocznego pucharu Renaultsport Rally Trophy, która kończy się w niedzielę. Na razie autem poruszają się fabryczni kierowcy marki, którzy w ramach testów na luźnej nawierzchni i asfalcie mają spędzić około dziesięciu tygodni. Renault przewiduje, że Clio R3T otrzyma homologację i pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij