Aktualności
16.11.2013

Mazda Auto Adapt Adaptacja prowadzenia

Motywem przewodnim w tegorocznym konkursie stylistycznym, który od ponad dekady odbywa się przy okazji salonu samochodowego w Los Angeles, jest naśladowanie przyrody. Wątek ten powraca w konkursie co każde pięć lat, a tym razem szuka maszyny, która miałyby pojawić się na ziemskich ulicach w roku 2025.

W tegorocznym Los Angeles Design Challenge liczy się kreatywna adaptacja praw panujących w naturze, wykorzystanie ludzkiej inteligencji, komfort i wygoda pojazdu, cykl życiowy maszyny, a także odciśnięcie w projekcie charakteru marki. O wygraną walczyć będzie dziewięć zespołów z trzech krajów (USA, Chiny i Japonia), reprezentujących osiem marek: JAC, SAIC, Quoros, Subaru, BMW, Changfeng, Toyota oraz Mazda.

Mazda Auto Adapt

W imieniu Mazdy pojawi się placówka Mazda Design Americas ze Stanów Zjednoczonych. Zespołowi w składzie Jacques Flynn, Tim Brown, Seung Joong Kim patronować będzie Derek Jenkins, dyrektor ośrodka, który ma na sumieniu między innymi Audi A2, Audi A8 oraz koncept Volkswagena Scirocco. Propozycją Mazdy na konkurs stylistyczny jest koncept Auto Adopt.

Mazda Auto Adapt

Projekt inspirowany był przede wszystkim insektami i ich zdolnością adaptacji do zmieniających się warunków. W przypadku auta wiąże się to ze stale zmniejszającą się roli kierowcy - model Auto Adapt miałby pracować zupełnie autonomicznie lub być sterowany w całości ręcznie. Ten i inne projekty będzie można podziwiać podczas wystawy w Los Angeles, która dla zwiedzających otwiera się już 22 listopada.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje