Aktualności
13.11.2013

Ferrari 458 Challenge Evoluzione Deszczowy debiut

W minionym tygodniu na pętli Mugello zakończono tegoroczny sezon markowego pucharu Ferrari Challenge, który uświetniła obecność modeli FXX, 599XX i starych bolidów F1. Ale nie był to koniec całej imprezy. W poniedziałek wszyscy zainteresowani mogli zapoznać się z udoskonalonym 458 Challenge Evoluzione.

Pogoda we Włoszech nie rozpieszczała i pierwsze testy, na które ochotę miało blisko trzydzieści osób, przebiegły w deszczu. Najważniejsze zmiany w aucie to zwiększenie docisku aerodynamicznego, co uzyskano w pierwszej kolejności poprzez instalację nowego skrzydła z tyłu i przeprojektowanie przedniej części karoserii. Większość zmian przeprowadzono na podstawie doświadczeń zebranych w wyścigach serii GT.

Ferrari 458 Challenge Evoluzione

Coupe zasilane jest 4,4-litrowym silnikiem V8, który zgodnie z filozofią marki pozostaje identyczny z seryjnym modelem 458 Italia. Motor przy 9 tysiącach obrotów na minutę generuje 570 koni mechanicznych, które posyłane są na tylne koła poprzez odpowiednio zestrojoną, dwusprzęgłową przekładnię F1 i mechanizm różnicowy E-Diff. Auto korzysta również z nowego systemu ABS, który wyrósł z modelu 599XX oraz węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych nowej generacji od Brembo.

Ferrari 458 Challenge Evoluzione

Wszyscy zainteresowani udziałem w przyszłorocznym sezonie Ferrari Challenge w modelu 458 będą zobowiązani do startu w nowej wersji Challenge Evoluzione. Sprzedaż pojazdu jako auta nowe i pakiety modyfikacji do istniejących już egzemplarzy ruszy w ciągu najbliższych tygodni. Ferrari nie ujawnia publicznie ile dokładnie kosztuje przyjemność dołączenia do jej rodziny w taki właśnie sposób.

Skomentuj na forumUdostępnij