Aktualności
12.11.2013

PGO Hemera GT Wartka akcja

PGO, które trudni się produkcją małych coupe i roadsterów w stylu retro, ma coraz więcej do powiedzenia. Najnowszą propozycją francuskiej marki jest model Hemera GT. Auto jest lżejsze od poprzednika, dysponuje znacznie większą mocą i, jak przyznaje producent, odznacza się większą dbałością o detale.

Premierowy egzemplarz przygotowano umyślnie w krzykliwym malowaniu, któremu towarzyszą niewielkie zmiany stylistyczne w stosunku do zwykłego coupe PGO Hemera (debiut pod koniec 2008 roku). Największą nowość znajdziemy pod maską, gdzie zwykle PGO Automobiles lokuje 2-litrową, 4-cylindrową jednostkę spalinową z repertuaru Peugeota o dość skromnej mocy 140 koni mechanicznych.

PGO Hemera GT

W modelu GT, pomyślanym o wyczynowej jeździe, zastosowano 1,6-litrowy, doładowany silnik, przygotowany przez Costwortha, który dysponuje mocą 230 koni mechanicznych. Motor połączono z 6-stopniową skrzynią biegów, zmodyfikowano zawieszenie i układ hamulcowy, a auto wzmocniono między innymi poprzez instalację klatki bezpieczeństwa. Jakby tego było mało pojazd schudł do około 930 kilogramów. To o 50 kilogramów mniej, niż w 140-konnej Hemerze.

PGO Hemera GT

Auto miało swoją premierę podczas rajdu Criterium des Cevennes, będącego przedostatnią eliminacją mistrzostw Francji na asfalcie. Samochód zaliczany do grupy GT10 i rozstawiony z numerem 18 poprowadził Romain Dumas, którego znamy przede wszystkim z wyścigów GT i LMP1 (wygrana w 24-godzinnym Le Mans w 2010 roku). Niestety rajd zakończył się dla załogi PGO na dziesiątym z dwunastu odcinków specjalnych w wyniku awarii samochodu.

Skomentuj na forumUdostępnij