Aktualności
19.10.2013

Lamborghini Veneno Roadster Mnożenie przez trzy

Jak zirytować kolekcjonerów, którzy liczyli na posiadanie jednego z trzech unikatowych samochodów Lamborghini? Zbudować jeszcze dziewięć sztuk! Wiosną Włosi pokazali limitowane do zaledwie trzech sztuk kosmiczne coupe Veneno, a teraz dodają do niego trzy razy tyle egzemplarzy modelu Veneno Roadster.

Veneno to szalona wariacja na temat Aventadora, inspirowana samochodami wyścigowymi, a przede wszystkim prototypami klasy LMP1. Samochód odziano w zupełnie nową karoserię z włókien węglowych, której każdy fragment spełnia ściśle określoną rolę w kierowaniu przepływu powietrza, podobnie jak "turbinowe" pierścienie felg, zapewniające chłodzenie tarcz hamulcowych. Obok szeregu kompromistów Lamborghini zadbało także o to, aby pojazd spełniał wszystkie wymagania niezbędne do poruszania się po zwykłych drogach.

Lamborghini Veneno Roadster

Veneno Roadster waży na sucho 1490 kilogramów. Jest tym samym o 40 kilogramów cięższy od zamkniętego Veneno, który został pokazany w marcu, ale aż o 135 kilogramów lżejszy od otwartego Aventadora. Spadek masy uzyskano między innymi dzięki szerokiemu zastosowaniu włókien węglowych, w tym elementów wyprodukowanych w opatentowanym przez włoską markę procesie "kucia kompozytów" (Forged Composite). Fotele wyścielono "węglową skórą", autorskim materiałem o nazwie CarbonSkin.

Lamborghini Veneno Roadster

Serducho Veneno to 6,5-litrowe V12, połączone z 7-stopniową przekładnią ISR z pięcioma trybami jazdy, która przekazuje napęd stale na wszystkie cztery koła. Lamborghini na potrzeby specjalnego projektu podniosło moc silnika z 700 do 750 koni mechanicznych. To wystarcza, aby przekroczyć setkę w czasie zaledwie 2,9 sekund i rozpędzić się maksymalnie do 355 kilometrów na godzinę.

Lamborghini Veneno Roadster

Produkcja Veneno Roadstera ruszy w przyszłym tygodniu i będzie ograniczona do dziewięciu sztuk. To trzy razy więcej, niż w przypadku pierwszego Veneno. Każdy egzemplarz, nie wliczając podatków, będzie kosztował 3,3 miliony euro, czyli od 14 milionów złotych w górę. Pierwszą sztukę pokryto nowym, czerwonym lakierem w odcieniu Rosso Veneno. Kolory kolejne będą uzależnione wyłącznie od kaprysów właścicieli (zamknięty Veneno ograniczał się do barw flagi Włoch).

Skomentuj na forumUdostępnij