Aktualności
09.10.2013

Chevrolet CERV II Niedoszła rewolucja

CERV to seria doświadczalnych Chevroletów, o których wspomina się rzadko. Pierwszy z nich powstał już w 1960 roku, a drugi, niewiele młodszy, mógł wstrząsnąć światem w stopniu nawet większym od Forda GT40. Tak się jednak nie stało i prototyp ten pozostał jedynie ciekawostką. Która trafi wkrótce na aukcję.

Oznaczenie CERV można rozwijać na kilka sposobów: Corvette Engineering Research Vehicle, Chevrolet Engineering Racing Vehicle lub kombinacje obu. Model CERV II powstał w 1964 roku jako maszyna wyścigowa, mająca startować w zawodach pokroju Le Mans i Sebring. W wyniku zmian zachodzących w Chevrolecie do tego nigdy nie doszło, a samochód posłużył jako pojazd doświadczalny przy projekcie "super" Corvette, który ostatecznie także anulowano.

Chevrolet CERV II

Konstrukcja CERV II może budzić podziw nawet dzisiaj. Pojazd wyposażono w umieszczony centralnie silnik V8 o pojemności 6,2 litrów i mocy co najmniej 500 KM, który później wymieniono na jeszcze większą jednostkę. Szczytem techniki było kadłubowe podwozie z ramami pomocniczymi. Do budowy auta wykorzystano stopy aluminium i magnesu, co pozwoliło utrzymać bardzo niską masę własną. Maszyna rozwijała prędkość 100 km/h w niecałe 2,8 sekund i przekraczała 325 km/h!

Chevrolet CERV II

Wyjątkowy Chevrolet CERV II pojawi się pod koniec przyszłego miesiąca na licytacji pod szyldem Art of the Automobile, prowadzonej na Manhattanie w Nowym Jorku przez RM Auctions. Sama aukcja odbędzie się w dniu 21 listopada, a wystawione w jej ramach samochody będzie można oglądać już trzy dni wcześniej. Wiadomo już, że oprócz CERV II pojawi się tu koncept Lincoln Indianapolis z 1955 roku, Ferrari 250 LM z 1964 roku, Aston Martin DB2/4 Mk II Supersonic z 1956 roku oraz współczesny Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Bleu Nuit.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje