Aktualności
08.04.2008

Nissan GT-R V-Spec 7:25 na Nurburgringu!

Najbardziej pożądany aktualnie supercar, Nissan GT-R, już wkrótce doczeka się najmocniejszej wariacji o tradycyjnym oznaczeniu V-Spec. Pierwszy, testowy egzemplarz stawił się w pierwszych dniach kwietnia na północnej pętli niemieckiego Nurbugringu. Wypatrzony prototyp od zwykłego GT-R odróżniał się przede wszystkim zmienionymi wlotami powietrza, przednim i tylnym spoilerem oraz felgami i ogumieniem, a także prawdopodobnie układem hamulcowym.

Według nieoficjalnych informacji nadwozie pojazdu ma być w całości zbudowane z włókien węglowych, a całkowita masa w porównaniu do podstawowego GT-R miałaby spaść aż o 150 kilogramów. Także podwójnie doładowana jednostka V6 ma produkować znacznie więcej mechanicznych rumaków niż zwykle - przypuszczalnie nawet 550!

Pewne jest jedno - GT-R V-Spec będzie piekielnie szybki. Już zwykły GT-R pokazał, co potrawi ustanawiając na słynnej, północnej pętli Nurburgringu znakomity czas 7 minut i 38 sekund. Według naocznych światków prototyp miałby pobić ten czas aż o niewiarygodne 18 sekund! Dla porównania wyniki innych pojazdów z samego szczytu:

7:27,8 - Pagani Zonda F Clubsport
7:28 - Porsche Carrera GT
7:32 - Porsche 997 GT2
7:34 - Koenigsegg CCR
7:39 - Porsche 997 GT3
7:40 - Mercedes-Benz SLR McLaren
7:40 - Bugatti Veyron
7:42 - Porsche 997 GT3
7:42 - Ford GT
7:43 - Lamborghini Murcielago

Warto jednak zauważyć, że testowy V-Spec najprawdopodobniej dysponował nieco większą mocą, niż będzie miał seryjnie i jechał na slickach (opony z całkowicie gładkim bieżnikiem). Data premiery i wejścia auta do sprzedaży pozostają nieznane. Nie wiadomo również, czy supercoupe będzie tradycyjnie dostępne w limitowanej ilości jedynie w Japonii czy też zostanie wypuszczone na inne rynki.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje