Aktualności
16.09.2013

Audi Nanuk Quattro Niedźwiedź polarny

Audi połączyło siły ze studiem ItalDesign i przygotowało koncept Nanuk, będący mieszanką samochodu terenowego i sportowego coupe. Brzmi i wygląda znajomo? Te same kryteria spełniał pokazany kilka miesięcy temu, włoski Parcour na bazie Gallaro. Na czym polega różnica? Otóż Audi "straszy" potężnym dieslem.

Audi i ItalDesign nie wspominają nic o Parcourze, który został uszkodzony w trakcie przejazdu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, ale związek obu konceptów wydaje się niezaprzeczalny. Nanuk (w języku eskimoskim "niedźwiedź polarny") nie polega jednak na 5,2-litrowym, benzynowym V10 z Gallardo, ale na 5-litrowym TDI także w konfiguracji V10. Podwójnie doładowany silnik pracuje przed tylną osią i rozwija co najmniej 544 KM oraz 1000 Nm, dostępne już od 1500 obrotów na minutę.

Audi Nanuk Quattro

Napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Samochód mierzy 4,54 metry długości i waży około 1900 kilogramów, co oznacza, że na jedną tonę przypada jakieś 286 KM. To wystarcza, aby w ciągu 3,8 sekund znaleźć się w strefie od 100 km/h w górę i na prostej rozpędzić się do 305 kilometrów na godzinę. A wszystko to przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 7,8 litrów na 100 kilometrów.

Audi Nanuk Quattro

Poza potężnym silnikiem wysokoprężnym Audi Nanuk Quattro prezentuje adaptacyjne zawieszenie z regulowanym prześwitem (normalny, zmniejszony o 30 mm, zwiększony o 40 mm) i skrętnymi kołami z tyłu. Ten ostatni wynalazek przy niskich prędkościach daje efekt zmniejszenia rozstawu osi o 100 centymetrów, a tym samym zmniejszenia promienia zawracania. Przy dużych prędkościach zachodzi efekt zwiększenia rozstawu osi o 140 centymetrów, co zwiększa stabilność pojazdu.

Skomentuj na forumUdostępnij