Aktualności
13.09.2013

Jaguar C-X17 Profil aluminiowy

Jaguar przygotowuje się do dołączenia do marek, których dochody kręcą się w dużej mierze wokół samochodów typu SUV. Brytyjska marka nie miała w swojej ofercie jeszcze niczego podobnego, dlatego też pierwsze kroki stawia pod przykrywką konceptu. W tę jakże odpowiedzialną rolę wciela się wizja C-X17.

Od razu wypada zaznaczyć, że mimo wyglądu gotowego do wyjechania na ulice, crossovera Jaguara nie należy się szybko spodziewać. C-X17 bazuje na zupełnie nowym, aluminiowym podwoziu iQ[Al], które zostanie wykorzystane w przyszłych modelach marki. Pierwszym z nich ma być sedan segmentu C/D, który pojawi się w 2015 roku. Kiedy w takim razie przyjdzie czas na pierwszego w historii Jaguara SUV'a? Nieoficjalne mówi się, że najwcześniej w 2016 roku.

Jaguar C-X17

C-X17 mierzy 4718 milimetrów długości, 1649 milimetrów wysokości, stoi na 23-calowych felgach 213 milimetrów nad ziemią i zabiera na pokład cztery osoby, mieszczące się na czterech kubełkowych fotelach. Zespół odpowiedzialny za kształty nadwozia przemycił tu wiele elementów z innych modeli marki - przód czerpie pełnymi garściami z limuzyny XJ, a tył z roadstera F-Type. Dzięki temu auto trudno pomylić z jakąkolwiek inną firmą.

Jaguar C-X17

Korzystając ze związków z Land Roverem maszynę wyposażono w inteligenty napęd na wszystkie koła z technologiami typu Torque Vectoring. Co pod maską? Nowa platforma ma być przygotowana do przyjęcia wszystkich silników z obecnej oferty koncernu, a także nowych jednostek (w tym silników benzynowych i wysokoprężnych o czterech cylindrach), z którymi wiąże się inwestycja 500 milionów funtów w budowę fabryki w Wolverhampton.

Skomentuj na forumUdostępnij